moa gullbrand

bakning

Publicerad 2012-07-31 16:39:49 i Vardag,

I förrgår drömde jag en dröm om kladdkakemuffins, morotskaka, cupcakes m.m, klagar inte på att drömmar blir så visuella när man är gravid ;) men enda sen dess har jag varit toksugen på att baka! Har insett att det inte är läge att dra fram och baka något här med tanke på att precis allt är nerpackat. Men så fort vi flyttat måste jag ju använda vår nya ugn! Ni förstår, att ha en pojkvän som säljer vitvaror har sina fördelar. Inte nog med att vi var tvugna att köpa en ny ugn, vi var självklart tvugna att ha den bästa på marknaden! Att den kostade 16000 är en helt annan sak haha... Den har en induktionshäll (dvs plattorna blir inte varma utan bara själva pannan, det kan aldrig bränna fast och man kan inte bränna sig) och ugnen är självklart varmluft med inbyggt stektermometer, timer etc. Åh så jag längtar efter att baka en massa godsaker!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela