moa gullbrand

sista barnmorskebesöket

Publicerad 2013-02-01 17:05:30 i Graviditet,

 
 
Hej på er! Nu har jag haft sista besöket hos världens bästa barnmorska och det kändes så himla tråkigt, samtidigt som jag längtat efter denna dagen, det betyder ju att det snart är dags!! 
 
Allt såg bra ut med bebis, blodtryck osv. Jag hade helt plötsligt gått lite över kurvan vilket betyder stor bebis! Gud vad nervös jag blir, även om jag inte ska klämma ut ungen haha, som tur är. Har anat lite att det kan bli en stor bebis då tomas var det och jag har för mig att jag också var ganska stor för att födas en månad för tidigt! 
Sen berättade jag även om att jag är nervös för när dom ska sätta kateter innan snittet, då jag har väldigt dåliga upplevelser från förut, och frågade om det var möjligt att sätta den efter ryggmärgsbedövningen istället för före. Och på direkten ringde Iris till förlossningen och berättade att jag var orolig och vips stod det i båda journalerna att jag skulle få katetern efter istället! åh så glad jag blev, en mindre sak att vara orolig för! Hon blev även arg på sköterskorna igår som hade stuckit så många gånger, "så här gör man inte mot min moa!" åh bästa barnmorskan i världen, utan tvekan ♥ Lovade att komma förbi och hälsa på med bebisen så fort jag är på bvc och det kändes så knäppt att gå ut därifrån och veta att nästa gång jag går igenom dessa dörrar har jag en barnvagn och bebis med mig(!!) 
 
Sen åkte jag hem till Nathalie, åt morotskaka och pratade bort flera timmar, så mysigt! Nu är jag hemma och måste fixa något litet att äta. Blir middag hos svärföräldrarna som vanligt och jag tänkte göra en god sallad och ta  med mig! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-01 20:25:41

Att man gått över kurvan betyder inte att det är en stor bebis:) du kan ha mycket fostervatten också...

Svar: ja det har du rätt i! men hon kände på bebisen och tyckte den var ganska stor, men vi får väl se :D
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela