moa gullbrand

nära-döden upplevelse

Publicerad 2013-01-31 19:00:00 i Graviditet,

Här hade dom stuckit flera gånger i samma blodkärl och det blödde och blödde... 
 
Min fina mamma äter semla och katterna sitter bredvid och tigger om grädde
 
 
Idag har jag verkligen haft en riktig nära-döden upplevelse. Fybubblan! Skulle ju som sagt ta järndropp på vårdcentralen. Vet att jag brukar vara svårstucken och sist tog det två försök innan det fungerade. Men denna gången...Jag har haft fem sköterskor som alla stuckit tre gånger var och flera gånger i samma blodkärl, själva sticket gör ju ont men det värsta var när dom gång på gång sprutade in koksaltlösning för att se om kärlet var "okej" och lyckades spränga alla kärl i båda armarna och båda händerna. Och där låg jag helt kallsvettig och svimfärdig och ville helst börja gråta då jag är sanslöst nålrädd. Var underbara sköterskor som försökte hålla mitt humör uppe men efter cirka 20 stick fick jag gå hem utan järndropp då jag var helt förstörd. Nu är det tillbaka på måndag och hoppas att dom lyckas då men jag ser inte fram emot det för fem öre för hela armarna kommer redan vara blåa...har stora bulor under huden för att blodkärlen är helt förstörda! 
 
Sen åkte jag iallafall hem till mamma där det bjöds på fika och middag och var så himla skönt att bara ta det lugnt och inte göra ett dugg. Perfekt torsdag! 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2013-02-01 13:53:42

usch fina du :( Men varför sticker de dig inte med en Butterfly!? Snällare att sticka med på svårstuckna personer. <3

Svar: de stack med två olika nålar, tror en var en sån men tillslut var ju som alla blodkärl ihopdragna för att det gjorde så ont, fattar inte varför dom fortsatte?!
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela