moa gullbrand

two things:

Publicerad 2013-01-31 19:24:00 i Vardag,

 

 
 
 
1. Är så glad och stolt över min sambo att jag bara går runt med ett stort leende på läpparna! Får inte berätta vad det är (såklart, så är det alltid!) men det finns verkligen ingen människa som förtjänar det mer. Är så stolt över att det faktiskt är pappan till mitt barn, och mitt livs kärlek ♥
 
2. Har sammandragningar + så jäkla ont i både rygg och mage och innerst inne hoppas jag lite att det är förvärkar.. Men som vanligt är det säkert falskt alarm. Ska krypa ner i ett varmt bad och se om de försvinner eller inte. Vet inte varför jag vill att det ska sätta igång, är ju lite knäppt med tanke på att vi redan har en tid men jag är helt enkelt lite för otålig att få träffa vår bebis. Men som sagt, säkert falskt alarm... 
 

Kommentarer

Postat av: Jennica - mamma till Melwin

Publicerad 2013-01-31 19:26:53

Tänkte bara höra.. Min barnmorska sa till mig att man inte ska bada när slemproppen släppt, kan komma in bakterier och så. har din bm sagt något om det? alla säger ju olika:)

Svar: Min bm sa att det var helt okej! Däremot när vattnet går då har får man inte bada har jag läst! Slemproppen är ju som bara en propp, är ju en hinna också som inte spruckit=) Så länge man badar hemma i sitt eget bad (man kan ju t.om föda i badet! är ju skitvanligt!) men ska nog inte åka på badhuset haha ;p
moa gullbrand

Postat av: jennica

Publicerad 2013-01-31 20:58:53

Vet att man kan föda i badet, men enligt min bm ska man inte bada "onödigt" mkt. Tål att tilläggas att hon hade konstiga åsikter om allt.:) lycka till när det väl är dags!

Svar: Min barnmorska säger att det är okej så, jag tror seriöst jag hade dött nu i slutet om jag inte fick bada med all foglossning osv haha!! Tusentusen tack=)
moa gullbrand

Postat av: Emma - 20 år och nybliven mamma

Publicerad 2013-02-01 08:53:22

Vad fin du är! :-) Jag såg mer eller mindre alltid fullständigt hopplös ut när jag var gravid... (a)

Hur var det nu, var det ett falskt alarm..?
*Spänd

Svar: hahaha men skojarduuu! Jag ser ju hemsk ut! Det tror jag knappast du gjorde:)
Ja falskt alarm var det, är nog lika bra ändå faktiskt haha...
moa gullbrand

Postat av: T

Publicerad 2013-02-01 15:20:33

Men vilken underbar hårkvalite du ser ut att ha! :D Jättefint!

Svar: Ja tro mig hårkvaliten är det inget fel på, herregud mitt hår har ju något fel haha! blir aldrig fett och är DÖtjockt, och vet du? det är heeemskt!!!
moa gullbrand

Postat av: T

Publicerad 2013-02-01 18:19:28

Kan tänka mig att det är jobbigt med tjockt hår! Mitt är tunt och tovigt!!! Får typ dreads på en gång.. Borde kapa av det men vill inte :(

Svar: Åh så är mitt med! tovigt alltså, det är typ värsta som finns!! men det passar ju ditt naaaamn, hihi;) undra hur många gånger du hört det där haha...
moa gullbrand

Postat av: T

Publicerad 2013-02-01 19:22:19

Haha ja. Jo det har jag hört huuur många gånger som helst. Speciellt när jag tränade ett fotbollslag med 5-6 åringar.. Då fick jag ibland höra "Tovaaa, igår var du i mitt hår!!" Hur söta? :D

Svar: hahha meeen då, så gulligt ju!!
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela