moa gullbrand

alldeles egen egentid!

Publicerad 2013-09-28 11:56:10 i Vardag,

 
 
 
Tycker om dessa bilder mucho! =) 
 
Nej hörrni, här sitter jag i soffan. I en tom lägenhet. Utan små fötter mot golvet, eller något som tjoar och skrattar. Det är helt enkelt knäpptyst. såååå konstigt känns det! Melina är nämligen hos sin mormor hela dagen så jag skulle få plugga i lugn och ro. Det är jag evigt tacksam för och när jag åkte hade Melina så roligt så jag känner mig trygg! Än har vi faktiskt inte märkt av någon separationsfas, förutom nätterna möjligtvis...dessa nätter. Inatt var det droppen för mig. Alltså jag trodde aldrig jag kunde avsky att amma, men just inatt gjorde jag det! I en månad har vi hållt på såhär, med amning minst en gång i timmen. Jag får ju aldrig sova och är så trött! Så inatt puttade T in mig i gästrummet och tog över och det var så sköööönt. När han väckte mig vid 6 imorse hade det gått jättebra, tydligen när mamma inte är nära kan man sova mycket bättre ;) Nu på morgonen har jag pratat med lite andra mammor och det är skönt att veta att vi inte är ensamma, det är en tydlig fas och bara att försöka rida ut den så gott det går. 
 
Just nu pluggar jag såklart, och tar små pauser mellan åt, målar naglarna, dricker nybryggt suupergott kaffe, äter färsk ananas och senare tänkte jag faktiskt unna mig ett lååångt bad! Det var nog när jag var gravid sist som jag fick bada utan att det kommer in någon, hihi. Lyx. Ikväll blir det middag hos mamma och sen hem och mys bara vi. Vi har inte sett idol än och så har det kommit en ny film om seriemördaren Robert Hansson, behöver jag säga att jag är taggad eller? ;) 
 
Längtar tills all skola är över, då ska jag bomba er med inlägg! Saknar er förstår ni=) Kram! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-28 16:03:25

Vad heter filmen?:)

Postat av: My - 22 år och mamma till Milou ♥

Publicerad 2013-09-28 19:39:13

Moa, har du läst den här bloggen: http://densvartadahlian.blogg.se

Annars kan den kanske vara något för dig som tycker om att läsa om mord osv ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela