moa gullbrand

godmorgon fredag!

Publicerad 2014-04-25 07:36:29 i Vardag,

 
 
 
 
Heeeej! Tänkte faktiskt bara kika in och säga godmorgon och önska er en toppenfredag! Sitter på vår nya macbook, såå mycket bättre än vår förra och vi kan faktiskt konstatera att det var "tur" att den gick sönder ;) 

Fredag idag och jag ska iväg och sitta på ett café med mina underbara tjejer och plugga hela förmiddagen, det är sååå mycket att kunna och vi pluggar nästan 8-19 varje dag... men idag blir det en kort dag då jag sen ska till Jennie och hjälpa henne att baka. Längtar sååå för vi båda behöver verkligen en "tjejdag" och vi har massor att prata om:)) (vi har ju inte setts sen i måndags, händer ju massor på den tiden ;) haha!) 

Förövrigt bestämdes det igår att jag ska sluta amma, alltså, jag bestämde det själv haha. Har skjutit upp det länge eftersom Melina är extremt tuttig men nu ska jag börja med en ny medicin där jag inte kan amma. Jag har faktiskt inga problem med att vara en "långtidsammare" utan hade gärna fortsatt men samtidigt tar det mycket på krafterna och med en rörlig ettåring blir min bröstvårtor skinnflådda då och då haha. Så igår började vi.. När Melina började gråta och försökte få upp min tröja, alltså hon blir så ledsen..hon försöker stoppa in handen och gråter och tittar på mig helt förkrossad! Men då gav jag henne en fruktbit och la henne näranära i min famn och det funkade faktiskt kanon! Det är ju mest närheten som är viktig för henne så vi får ordna den på något annat sätt helt enkelt. Sen när det är kväll och hon ska somna får hon amma sig till sömns och så får det vara i kanske 2 veckor så det inte blir för stort avslut direkt. Det känns bra! Men jag bävar för när hon vaknar nu och kommer vilja amma...puh. Idag ska vi åka och köpa jordgubbar och melon att trösta med, och sen ska vi nog försöka hitta ett substitut för amningen, välling tror jag inte kommer funka, inte ersättning heller... tips?! 


Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-04-29 20:30:29

Hoppas det kommer funka bra för er med projektet sluta amma! :) vad är det för medicin du ska börja äta?

Svar: tack så hemskt mycket <3
moa gullbrand

Postat av: Anja

Publicerad 2014-05-02 22:29:41

usch, försöker ta tag i det där nu jag med... ska börja jobba om 1 månad och då vore det skönt att ha slutat amma under dagarna åtminstone, så blir det amning till sömns på kvällarna till en början iaf.
började få koll på det förra veckan, men så blev hon jätteförkyld med feber å allt, så då tog vi en paus och hon fick tutta så mkt hon ville. nu e det dags och försöka igen då...
hade hellre haft det så att hon velat sluta själv, men men...
försöker med välling, hon dricker lite, den ska helst vara iskall tycker hon. hon verkar dock inte överdrivet intresserad av vällingen.
blä, så himla svårt allt det här...

Svar: mendu, vill du inte sluta amma så gör inte det!! för oss har det gått super att inte amma på dagen då jag ju faktiskt inte är hemma, då är hon huuuur glad som helst och saknar mig aldrig på det sättet. Sen när man kommer hem kan man amma igen, så det är inget som behöver vara dåligt alls! och sen behöver man inte ersätta amningen med välling heller, amningen är ju ungefär 85% närhet också, och det är nog det bebisen mest vill åt. och i min åsikt känner jag att fylla på med vatten och mjöl när hon ändå inte vill ha det är ganska dumt ;p kram på dig och lycka till vad du än bestämmer dig för! <3
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela