moa gullbrand

Laddar inför morgondagen

Publicerad 2014-08-31 19:48:00 i Vardag,

Tjingeling sötnosar! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är vi hemma efter en supermysig dag. Först blev det lekparkshäng och en cykeltur, såå mysigt och jag älskar min bästa vän, har sån tur ♥ Sen åkte vi hem och Melina tog en 2 timmars vila innan vi åkte iväg på 6-års kalas. T var höjdpunkten och hittade honom och kalasbarnet sovandes i soffan i varandras famnar, så söt haha. Nu har vi precis ätit thaimat till middag, tog så stark mat att jag fick tårar nästan haha. Nu ska vi bara slappna av, ta ett bad hela familjen och mysa i soffan. 
 
 
 
 
 
 
Finaste tjejerna ♥
 
 
 
 
 
Imorgon börjar som sagt skolan och just nu känner jag mig faktiskt lite nervös. Denna vecka blir "lugn" och jag kommer kunna hämta Melina tidigt varje dag. (Ska dock jobba hårt i skolan eftersom operationsdagen närmar sig och vill inte hamna efter.) Men veckorna efter det är enormt fulla med skola 8.30-16.30. Det skär i mitt hjärta att Melina ska vara på förskolan så länge, kommer ju inte kunna hämta henne förens 17 och det känns verkligen jättejobbigt. Men hon kommer vara ledig varje onsdag med T och sen vi har pratat med alla nära och kära och alla kommer ha en vecka i månaden då dom hämtar henne tidigare en dag och hittar på något roligt, kanske lekparken, biblioteket m.m Nu går jag inte till 16.30 varje dag men någon vecka är det 3 dagar... puh. Tyvärr går det ju inte på något annat sätt, jag vet att många föräldrar går ner i tid men för T går verkligen inte det och jag kan inte gå ner i tid med skolan. Jaja, vi får se hur det går helt enkelt. 
 
Och allt detta ska pusslas ihop med träning 5 dagar i veckan och träffa vänner m.m. Det känns både roligt och läskigt faktiskt. Jag hoppas verkligen att jag lyckas pussla ihop allt, framförallt träningen då det är enda gången jag verkligen kan "koppla bort" på riktigt. Det kommer bli tidiga mornar helt enkelt... 
 
Ja det här var ju ett himla positivt inlägg haha! Nej nu ska jag tappa upp ett bad, Melina har redan klätt av sig och är redo så got to go! Önskar er en toppenkväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela