moa gullbrand

Välkommen hem.....

Publicerad 2014-02-26 10:28:38 i Vardag,

...bihåleinflammation! Jag har varit snorig och förkyld i mer än en vecka och haft ont när jag böjt mig ner osch sådär, men igår slog det till med full kraft och att böja sig ner eller ligga ner är bara att glömma, alltså aaaj vad ont det gör! Hela huvudet bara dunkar och det har spridit sig till nacken också. Egentligen vet jag att jag kanske borde ringa en läkare men eftersom vi har samma mediciner hemma som jag skulle få där (och jag sparar 200kr på läkarbesök) så skippar jag det och vilar hemma idag och hoppas att det går över. 
 
Idag är T och Melina och handlar hennes nya garderob, wiiiho! Justnu ser hennes rum ut som ett bombnedslag, gästrummet likaså eftersom vi av någon anledning valt att lägga alla spel under sängen, det + en vääldigt busig bebis resluterar i spelpjäser, kort och papper överallt! När jag orkar och har tid (troligen efter tentan, dvs 24e mars haha...) så ska jag ta tag i det på riktigt och så ska vi göra vår efterlängtade tripp till ikea och köpa en massa nya grejer, guuud så roligt det ska bli! 
 
Annars då? Jag hinner som sagt inte med bloggen, jobbar hela dagarna och det är verkligen s-å kul! Jag trivs så himla bra och blev ännu gladare nu när jag blev erbjuden både helgjobb och sommarjobb, det betyder ju att dom tycker om mig med hihi! Vi får se hur mycket jag kommer jobba då vi har proppat med planer i sommar men det skulle faktiskt vara himla roligt. 
 
Melina har utvecklats så himla mycket och det går ju såå snabbt! Hon är så gosig och pussas gärna (med viiidöppen mun, hej dreggel) men det är mest bara mamma som får pussar hihi. Hon pratar typ konstant, dock inget som går att förstå haha. Hon har också börjat fatta att jag är borta på dagarna och ser hon att jag går utanför dörren blir hon ledsen, när vi skulle åka hem från mamma i helgen och lämnade deras hus grät hon i säkert 45min för att hon saknade dom, det känns faktiskt bra att hon är så trygg där! Hursomhelst så även om det är jobbigt att hon blir lite ledsen så går det över snabbt och jag tror det är bra att hon liksom börjar förstå för jag tror att vår inskolning med henne på dagis kommer bli hundra gånger lättare! 
 
 
 
 
Kolla på den hääär lilla tjejen förra sommaren då! Tänk att denna sommar kommer hon springa runt och busa och leka och vi får jaga henne istället. Hon kommer leka i sanden och upptäcka saker och alltså ååh det ska bli så himla kul!!! Förhoppningsvis blir det en utlandsresa men förutom det ska vi till stugan i huddik där det bara är sååå mysigt, och har vi tur kanske Jennie, Kristoffer och Tuva-li följer med, och sen vill vi självklart en sväng till Stockholm och en sväng till Eskilstuna och hälsa på världens bästa ex-svärisar som jag saknar ihjäl mig efter! Den här sommaren kommer slå alla tidigare sommrar, att få se Melina växa upp är det bästa som finns! ♥

Kommentarer

Postat av: My - 22 år och mamma till Milou ♥

Publicerad 2014-02-26 12:31:50

Åh, vad roligt att du redan har blivit erbjuden mer jobb. Jag är så glad för din skull att du har hittat vad du vill göra :D

Svar: åh vad gullig du är my :D
moa gullbrand

Postat av: Cornelia Appelgren

Publicerad 2014-02-26 17:13:52

Men åh så kul!! På praktiken du är på nu, är det ett "riktigt" jobb så ni får lön då, eller får du bara lön när du ska jobba helg/sommarjobb? :) Jag vill ju veta allt hihi!

Svar: Nope ingen lön, vi "jobbar" gratis i 7h, fast egenlitgen jobbar vi ju inte, utan vi ska bara lära oss, så dom får absolut inte använda oss som arbetskraft :D
moa gullbrand

Postat av: Tova

Publicerad 2014-02-26 19:30:31

Jag gick på en presentation av sjuksköterskeprogrammet idag! De gick termin 5 och 6 och de hade typ redan jobb! Igår hade de varit på middag med landstinget som försöker få så många som möjligt att stanna kvar i Umeå! Sjukt bra ju.

Åh blev inte alls klokare av denna informationsdag.. Vet inte vad jag ska söka in till..

Svar: jaha vad roligt :D jo jag vet dom jagar oss redan hihi! åh vad jobbigt :( ad känner du för då?
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-02-27 17:36:14

Usch stackare 😨 krya på dig 😍

Svar: tusen tack gulle du <3
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela