moa gullbrand

bodytalk.

Publicerad 2014-03-31 14:00:00 i

Okej, jag känner mig lite obekväm för att posta detta inlägg, (nej jätteobekväm faktiskt). Men jag vill göra det för min egen skull faktiskt. 
 
Jag gick upp 27(!) kg under graviditeten och det på min lilla kropp var himla mycket. Mycket av det var ju vatten och så fort Melina var ute försvann 17 kg på typ en vecka, och sen 5kg på kanske 2mån men sen har det varit dom där envisa sista kilona som hängt kvar. Jag har inte tränat speciellt mycket alls, och ätit som vanligt. Jag har faktiskt för första gången i mitt liv inte känns mig stressad alls, inte vägt mig och fokuserat på Melina istället. Och det har varit såå jobbigt stundtals. Att inte känna igen sig själv alls. Men eftersom jag ammar har jag inte kunnat tokbanta (det är farligt för barnet som då får i sig massa gifter från mamman) och det har varit skönt på det sättet att ha den "spärren" för annars hade jag kanske gått tillbaka i mina gamla spår. Jag har aldrig heller vägt mig på 9mån men just på Melinas 9 månaders dag vägde jag mig faktiskt och var då på min "startvikt" igen! För min kropp tog det helt enkelt 9 månader att ställa sig tillbaka och det känns faktiskt riktigt bra med tanke på vilken gravidtet jag hade.
 
 
 
 
 
Såhär ser min kropp ut idag. Även om jag väger samma så hänger det ju på vissa ställen där det inte hängde förut (har t.ex lös hud mitt på magen!) och bristningar så det räcker och blir över känns det som, men jag försöker känna mig nöjd ändå.  Just nu finns det inte riktigt tid för träning och jag hoppas att jag får tid i sommar att sätta igång för det är något jag längtar efter! Men huvudsaken är ju hur man känner sig i kroppen och i sommar ska jag försöka må bra och skita i hur jag ser ut på stranden. Jag vill springa och leka med Melina och inte tänka på hur magen ser ut eller om jag ser tjock ut i dom där shortsen. Det finns ju så mycket mer (nej allt annat faktiskt!!) som är viktigare än det. 
 
 
 
Jag är nöjd med det jag åstadkommit, sådetså! =) 
 

Kommentarer

Postat av: Hannah Bodin

Publicerad 2014-03-31 15:16:14

Du är ju skitsnygg Moa!

Svar: åh tack fina du! <3
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-03-31 22:03:53

Hade jag haft den kroppen du har å hade jag varit överlycklig. Så fin och fräsch

Svar: men vad gullig du är Lisa! tusen tack! <3 <3
moa gullbrand

Postat av: Johanna

Publicerad 2014-04-03 17:04:41

Moa, du är ju hur jäkla fin som helst! Verkligen, njuuut av solen och av att busa med lilla goa mellan i sommar :) kroppen fixar sig själv om man inte håller på och mixtrar för mycket, som du verkligen har fått bevis för här med att du är tillbaka på startvikten bara sådär! puss och kram till dig!

Svar: åh du är så himla söt johanna! tack tack tack!! <3
moa gullbrand

Postat av: Cornelia Appelgren

Publicerad 2014-04-03 21:04:36

Det borde du vara, jävlar vad snygg du är!!

Svar: men vad gullig du är!! <3
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela