moa gullbrand

Torsdag

Publicerad 2014-05-29 09:45:37 i Vardag,

 
 
Godmorgon er finisar! Är ni lediga idag? Är ju röd dag och allt och kan tänka mig att om man jobbar är det toppen! För mig som pluggar är det såklart inte ledig, men det förstod ni säkert hihi. Igår låg jag och drömde om hur det kommer bli när jag jobbar och jag kom fram till att jobba på akuten nog skulle vara såå kul, nya grejer som händer varje dag! På det sättet kan man ju bara inte tröttna. Fast vet ni? Jag kommer nog aldrig tröttna på att vara sjuksköterska, att få hjälpa folk och barn och göra folk glada, kan ju inte finnas något bättre?! 
 
Idag ska T stå på loppis och sälja bort lite av våra barnkläder, (så om ni bor i umeå och vill fynda strl 50-74 i newbie och massa annat fint så åk till musköten 11-15!) vi har verkligen sååå mycket och vi vet ju inte ens om vi får en tjej nästa gång, och sen så älskar jag ju att shoppa och att shoppa nytt till bebben vill jag ju såklart (alltså när den är påväg, inte nu haha!!) Men dom finaste gobitarna som är lite extra fina sparade vi såklart. 
 
Eftersom T är borta har jag Mellan så vi får se vad vi hittar på. Jag ska iallafall städa undan och göra fint till helgen, alltså oh my blir det såhär stökigt hos er också på en dag?! Skyller på denna lilla dam som slänger mat och går runt med kladdiga fingrar överallt för jag torkar golvet kanske 3ggr i veckan haha, menmen, sånt är livet. Solen skiner så vi kanske tar en cykeltur till parken sen! Melina lärde sig att åka ruschkana sjäkv igår och det var skräckblandad förtjusning kan jag tala om hihi! 
 
Imorgon på dagen ska Melina vara hos moster hela dagen och hon kommer nog få en uuunderbar dag! Är det fint väder tänker jag åka till ängarna och hejahejaheja på yran men är det dåligt väder blir det nog plugg för min del. Resten av helgen kommer vi nog inte se T haha, det är största festhelgen här och han ska ut med sina vänner och ha kul. Jag och Melina ska spendera helgen med mina fina tjejer i klassen, ett glas vin och plugg men det känns bara helt underbart faktiskt! 
 
Nej hörrni, på onsdag är det över! då kommer jag tillbaka med full kraft! hihi =) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela