moa gullbrand

min operation.

Publicerad 2014-09-30 09:32:38 i Min bröstförstoring,

Okej, nu tänkte jag skriva det inlägget som många av er frågat om, nämligen om bröstoperationen! Vi börjar från början helt enkelt. Tyvärr är alla mina bilder borta (sparade inte över alla från gamla mobilen såklart...) men bjuder på någon iallafall! 
 
 
 
 
 
Den 9e september var min operationsdag och jag åkte till kliniken vid 13.30 och var så nervös så jag skakade! När jag kom fram möttes jag av världens sötaste och trevligaste undersköterska som visade mig till mitt rum där jag fick byta om till tofflor och morgonrock. Eftersom jag inte hade valt storlek än kom min sköterska in (hon jag hade konsultation med) och vi gick igenom vilka storlekar jag kunde ha utan att det skulle se konstigt ut och kom fram till att 500cc var max på min bröstkorg. Sen lämnade hon mig och jag fick prova i lugn och ro. Redan efter någon minut hade jag bestämt mig. I början hade jag valt 400cc och eventuellt 425 cc på det vänstra eftersom dom var lite osymmetriska. Så vad tror ni jag valde? Jag har som sagt hört av varenda person (nästan) som opererar sig att man alltid önskar att man tagit liite större än vad man tänkt och att det är lätt att bli storleksblind. Så jag bestämde mig snabbt för att ta 500cc. På det sättet tog jag ändå det största jag kunde ha och just därför har jag inte heller haft någon ångest över att jag skulle valt större. 
 
Efter en stund kom min läkare in och berättade och gav mig lite information och sen pratade vi om storleken jag bestämt och han mätte mina bröst och förklarade att dom var lite osymmetriska och om jag valde 450cc på höger och 475cc på vänster skulle det bli symmetriskt men om jag ville ha 500cc skulle han sy upp ena bröstvårtan någon cm istället (det finns inte 525cc t.ex). Så han frågade mig vad jag tyckte var viktigast, att få lite större storlek och ha ett litet ärr eller ha mindre och slippa ärret? Jag berättade om att jag hört att dom flesta ofta ångrar sig om storlek och att det är det absolut sista jag vill och han berättade då att "jo, jag håller med dig, nästan alla gör faktiskt det så det är ett klokt val av dig!" Sen fick jag en lugnande tablett och efter en stund kom min sköterska in och tog med mig in till operation där jag fick lägga mig på operationsbordet. Allt kändes så extremt lugnt och sansat och narkosläkaren skämtade med mig och var så trevlig att jag inte ens tänkte på att dom stack mig med en nål. Sen kände jag bara en varm lugn känsla i hela kroppen och alla sa "hejdå, sov gott nu!" och sen somnade jag. 
 
 
Sen vips vaknade jag upp i sängen igen med min syster bredvid mig! Var såå borta i huvudet och kommer ihåg att jag svarade på alla sms jag fått direkt och skrev så himla konstiga svar haha. Men efter bara någon kvart kände jag mig normal igen och jag och min syster pratade om allt möjligt. Jag var så extremt kissnödig och berättade för sköterskan att jag ville upp och gå genast, var som sagt bara en kvart efter operationen men kände mig så himla pigg! Så efter lite saft fick jag komma upp och promenera och där började det jobbigaste av allt...jag kunde nämligen inte kissa! Haha! Tänk er att vara så kissnödig så ni håller på att spricka i säkert 3h timmar, ojoj vad frustrerande det var! Jag gick runt runt runt i korridorerna som världens motionär för att få igång kroppen igen men inget funkade. Tillslut kom T från jobbet och det var såå skönt att ge honom en puss. 
 
Vi blev visade till vårt fina hotellrum och väl där kunde jag äntligen kissa, ville nästan gråta av lycka haha! Sen fick jag krypa ner i sängen medan T gick och köpte massvis med god mat och sen låg vi resten av kvällen och bara höll handen och myste. Det var verkligen helt underbart och jag kände mig så extremt lycklig, allt hade ju gått så enormt bra! Under natten kände jag mig som att jag blivit överkörd av ett tåg men det var verkligen hanterbar smärta. På morgonen fick vi äta världens godaste hotellfrukost och såklart träffade T på en massa vänner...hehe kände mig så fräsch. 
 
Dagen efter fick jag komma till undersköterskan på kontroll och fick se mina nya bröst för första gången...alltså den känslan. Går inte ens att beskriva! Även om dom var såå svullna och lite blåa så var dom de finaste bröst jag någonsin sett! T bara satt med stora ögon han med hihi. Sen blev jag utskriven och fick en stoor kram och vinkade hejdå till alla. Bemötandet på Polarkliniken är det bästa jag fått. Dom är så enormt trevliga och proffesionella och tar bort all nervositet och rädsla och jag rekommenderar verkligen dom! Ska ni operera er, gör det där! 
 
Så hur var tiden efter då? Som ni märkte hade jag inte speciellt ont. Det är klart att det inte var tokskönt precis, men med hjälp av värktabletterna kände jag knappt något. Jag hade inga problem att ta mig upp och ur sängen och det enda som var riktigt jobbigt var att inte få hålla i Melina. Men redan 5 dagar efter operationen kunde jag lyfta henne utan problem! Jag fick dom starkaste värktabletterna och tog dom var 6:e timma i 4 dagar och därefter trappade jag ner tills jag inte behövde mer. Det är extremt viktigt att vara försiktigt när man får utskrivet morfin, första dagen utan hade jag enorm huvudvärk, förstår ni då hur snabbt man blir beroende? Det som var jobbigast för mig var all vätska kroppen samlar på sig samt att magen var som en ballong. 
 
 
Här ser ni dom när dom är "naturliga". Inte alls så stora som man kan tro, dom passar verkligen resten av min kropp perfekt och jag kan välja själv om jag vill visa dom eller om dom inte ska synas. 


Nu har det gått exakt 3 veckor sen min operation och det känns så knäppt för känns som att jag haft dom hela mitt liiiv! För varje dag som går blir dom bara snyggare och snyggare och "hänger till sig" lite. Dom ser betydligt större ut nu än vad dom gjorde i början och dom kommer bara bli bättre och bättre. Sport-BHn jag fick efter operationen är enormt bra och sviiindyr och verkligen att rekommendera om man vill ha bra stöd, men jag köpte till en extra från en annan plastikkirurg som jag kan ha under vanliga kläder och som är mycket snyggare. När jag är hemma vilar jag brösten ibland, t.ex när jag ligger i sängen på kvällarna och det är så enormt skönt! Brösten är fortfarande liite ömma och har fortfarande dåligt med känsel och det tar några månader innan det kommer tillbaka. Men jag kan faktiskt sova på mage redan! 

 
 
Här ser ni brösten i en liiiiite förliten BH, (kunde inte låta bli att prova!). Än vet jag som sagt inte storlek utan det får jag vänta med att testa tills den 9e november. Men på en sportbh har jag 75E och på ena 80D så någonstans där. 
 
 
 
Slutligen vill jag bara säga att det här är det bästa jag gjort för mig själv, någonsin. Jag känner inget behov av att ändra något mer på min kropp eller att jag måste operera mig mer. (vet att många tror att det är så) jag känner mig snarare helt nöjd med mig själv. När jag är naken känner jag mig så himla snygg och stolt! Jag kan verkligen inte sätta ett pris på den här känslan, den är värd allt och lite till. 
 
Har ni några frågor så fråga på sötisar, så ska jag svara! :* 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-30 10:22:57

Blir så himla avis av att läsa ditt inlägg!! Jäklar i mig vad det ska sparas nu ;)

Svar: hihi vad roligt! spara på! :D
moa gullbrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-30 11:06:34

Snyggt ! Har också tänkt göra mina nu efter sommaren faktiskt :)! Undrar bara vad du fick betala för dina ungefär? Det skiljer sig ju lite på vart man gör dom och vilket inlägg man har vad jag har förstått. :) ha en bra dag !

Svar: Roligt! :D Jag valde runda med hög profil och på Polarkliniken kostade dom 39 000! Vet att dom är lite billigare på andra kliniker men jag är såå nöjd!
moa gullbrand

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-09-30 13:53:40

Åh så himla kul att läsa att allt gick bra och att du är nöjd! Tycker du är superhärlig som delar med dig då vi (uppenbarligen, haha!) är många som har funderingar kring en sån här operation. Och resultatet ser ju grymt ut redan nu, förstår att du känner dig nöjd! Och som du skriver, det ser verkligen ut som att du har valt perfekt storlek! :)

Svar: haha åh vad glad jag blir!! tusen tack fina fina du! <3
moa gullbrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-30 15:30:06

Jag igen ! Haha :p okej ja men de verka ju ha blivit jättebra vad man då kan se , va kuul :)! En fråga till lite snabbt , har du lagt bakom bröstmuskeln eller framför ?:) /michaela

Svar: Jag har bakom muskeln! det skulle jag ärligt rekommendera ALLA att göra! Annars hänger dom lätt om man blir gravid t.ex (tänk att det bara är hud som håller upp dom då?!) och sen ser man oftast implantaten du vet typ som på victoria beckham? Inte snyggt enligt mig haha!
moa gullbrand

Postat av: J

Publicerad 2014-10-01 23:50:12

Ååååå så bra det blev, förstår att du är nöjd!!
Verkligen kul att läsa allt:)))

Svar: tack så hemskt mycket!! kram! <3
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela