moa gullbrand

lördag

Publicerad 2015-02-28 11:30:14 i Vardag,

Godmorgon på er! 
 
 
Önskar att jag kunde säga att vi haft en såndär supermysig lugn lördagsmorgon men Melina (som inte spytt sen igår morse, wihoo!) är på krigsstigen och ungefär a.l.l.t är fel. Ja ni med barn vet hur  det är=) Eftersom hon troligen fortfarande smittar är vi i karantän i helgen och får spendera dagarna hemma. Lite tråkigt såklart men vi får göra det bästa av det! T är just nu iväg och klipper sig och sen tänkte jag träna men vi får se hur det blir med det då jag vaknade upp med värsta nervsmärtan på lääänge. Det händer inte så ofta som tur är men när det väl kommer är det en hemsk ilande smärta som det inte finns någon värktablett i världen som hjälper mot. Det går inte riktigt att förklara smärtan, den liksom skär sig in i benet och det är svårt att koncentera sig på något annat. 
 
 
 
 
 
 
På tal om nervsmärtan så hade vi en föreläsning i veckan om just smärta och epiduraler m.m. Jag fick ju denna nervskada när jag låg på exakt den avdelning jag har praktik på på grund av en massa fel. Så när sjuksköterskan vi hade föreläsning med berättade att det typ aaldrig går fel och att dom i princip bara hade ett fall där det gjort det slog mitt hjärta så hårt att det nästan hoppade ut ur bröstet och tillslut kunde jag inte låta bli att berätta att jag också var ett sånt fall, att dom faktiskt gjort fel och att jag fortfarande lider av det. 
 
 
jaaajaaa, jag är faktiskt inte bitter eller något sådant men just sådana här dagar när jag bara längtar till gymmet och vi ska ha en mysig dag hemma och hela kroppen blir spänd för att det gör så ont, då är det extra svårt! 
 
 
Menmen, en kopp kaffe och några andetag så hoppas vi att det släpper snart!
Önskar er en supermysig lördag! kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela