moa gullbrand

nybakat och fredag

Publicerad 2015-10-30 10:31:00 i Vardag,

 
 
 
 
 
 
 
 
Heej på er finisar! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vilken produktiv morgon vi haft. Melina vaknade 05.50 och efter att hon myst i min famn en stund (det är vår "tradtition" hon kommer alltid in på morgonen och säger "mamma kom och värm mig" så sitter vi så en stund, såå mysigt). Så ställde jag mig och bakade bröd. Min mamma gjorde alltid rågkakor när vi åkte till fjällen när jag var liten så självklart ska Melina få ha samma tradition! Ikväll åker hon ju till mormor för att vara borta tills på tisdag. Tro mig det är en tjej som längtar så mycket att hon snart spricker. Hon har t.om ringt till sin gammelmorbror för att höra om det var någon snö i fjällen så hon visste om hon skulle ta med sig sin spade eller inte, haha. Hon frågar mig ungefär var 5:e minut om mormor är hemma snart men jag tänker då inte släppa iväg henne än utan att mysa extra mycket idag! ♥
 
 
 
Samtidigt som jag bakat har jag storstädat hela lägenheten och nu är det sådär fräscht och härligt.
Och mina krispiga tulpaner gör sig perfekt i hallen! 
 
 
 
Melina fick ett paket med Pippi-bok och några figurer att ha på resan och hon är sååå glad och leker för fullt med alla 3 hela tiden. Det är så roligt att höra hennes lekar och när hon sjunger "Här kommer pippi långstrump" kan vi verkligen inte hålla oss för skratt haha. Jag trodde inte hon gillade pippi såhär mycket så blev verkligen överraskad, ska önska oss huset och ännu mer figurer och en egen pippi-utklädsel i julklapp tror jag minsann! 
 
 
 
Dagens mamiii. ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela