moa gullbrand

happ happ

Publicerad 2016-05-30 19:29:45 i Vardag,

Idag är det inte superlätt att vara gravid. Mina fötter har helt plötsligt fattat grejen verkar det som, det vill säga att dom är så EXTREMT svullna. Alltså vi snackar elefantfötter! Som tur var köpte jag ett par tofflor igår som passar. Men ni som haft såhär svullna fötter vet hur ont det gör, det bara dunkar i fötterna liksom. Sen är jag så extremt gravidtrött idag. Som tur är hann jag klart i skolan vid 13 och hann hem och sova en stund innan jag hämtade Melina. Och som plus på det har jag halsbrännan från en annan värld. Alltså jag kan inte ens äta för att det bränner så mycket, puuuh. Det är så glamouröst nu i slutet, om ni inte märker det haha! 
 
 
Och så börjar jag faktiskt bli lite stressad över allt som ska hinna med innan lillebror kommer, mest för att jag inte vet hur mycket energi jag har kvar, och vill ju inte vara helt ut-slut när han bestämmer sig för att komma. Och sen vet vi ju inte, vips är han här om en vecka liksom (!). Här hemma vill jag få ordning på lägenheten så jag inte behöver lägga det minsta fokus där senare. Och sen är det lite saker som behövs, som flaskor och present till Melina. Ska sätta mig och kika på det nu tänkte jag. Sen behöver jag en pyjamas och bh att ha på BB. 
 
 
 
 
 
 
 
Melinas högsta önskan är tydligen ett sminkhuvud haha..
 
 
 
 
 
Snart kommer T hem och jag ska bara mysa ner mig i hans famn. Melina har bara bråkat en gång idag (!!) vilket är rekord om vi ser den senaste perioden haha. Och efter det bad hon om ursäkt och sa "mamma jag vill att du ska vara glad, inte ledsen" (hejhej gravidhormoner som börjar gråta när ens 3-åring vägrar tvätta bort chokladbollssmeten). Jag ska tanka så mycket energi jag bara kan ikväll så kanske jag vaknar upp piggare imorgon och hinner beta av lite på listan, hoppas! Kram ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-30 22:12:45

Köp stödstrumpor. Dom räddade mina fötter och ben

Svar: Ja jag har det! Grymma! Men inte när det är tokvarmt som nu haha..då dör jag ju ännu mer!
moa gullbrand

Postat av: Soso

Publicerad 2016-05-31 07:08:35

Snart är jag hos er och ta hand om dig finis ❤️❤️

Postat av: Soso

Publicerad 2016-05-31 07:08:37

Snart är jag hos er och ta hand om dig finis ❤️❤️

Svar: JAG som ska ta hand om DIG förstår du ! <3
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-05-31 09:20:40

Tänkte också på stödstrumpor. Det har jag på jobbet annars blir jag jättesvullen

Svar: Ja det är ju fantastiskt MEN inte när det är 25 grader varmt ute haha...
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-06-01 09:30:17

Det har du rätt i

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela