moa gullbrand

Kakel till huset

Publicerad 2016-08-15 08:46:45 i Vårt drömhus 16/17,

 
 
 
 
 
 
Godmorgon på er! Ny vecka nya tag, bokstavligen. Igår var inget bra slut på veckan med en bebis som var övertrött och skrek säkert 40 minuter i sträck (och det är verkligen länge för oss). Denna vecka kör vi bättre rutiner och framförhållning minsann. Jag och Melina är vakna, T har åkt till jobbet och Lennox sover. Jag har precis druckit kaffe och ska sätta igång och städa eftersom jag inte hann det igår. När vi ätit lunch ska vi åka ut till min syster som bor en timma bort och hänga, så mysigt! Vi ska beställa Melinas brudtärneklänning, åh så roligt. Denna vecka kommer bli toppen, men har försökt att inte planera in så mycket, något jag är extremt dålig på haha. 
 
 
 
Iallafall tänkte jag passa på att visa er lite kakel vi kikat på innan jag sätter igång med städningen. Det här är bara lite av det kakel i kikat på men det är ju verkligen den största djungeln någonsin! Herregud! Men vi har iallafall ett "hum" om hur vi vill ha det så tänkte berätta och visa exempel iallafall. Vi ska ha kakel i hall, tvättstuga samt båda badrummen. 
 
 
 
 
 
Denna färg gillar vi båda massor! Jag vet att "standard" är att välja svart eller så mörkt kakel som möjligt till golv. Men let's face it - jag är ingen mörk person när det kommer till inredning. Jag ääälskar ljust och fräscht och jag trivs helt enkelt inte med mörkt golv. Därför kommer vi köra relativt ljusa plattor. Och jag är absolut medveten om städningen det kräven, men med tanke på att jag är pedant och som jag sa till My - tänk att ha ett hus som är lättstädat men som du inte trivs i? Det är ju värre än att behöva dammsuga varje dag (något jag ändå gör hehe). Iallafall tänker vi oss denna eller en lite ljusare beige i tvättstugan, det kommer bli så snyggt till resten. 
 
 
 
 
 
 
Sen kommer vi till badrummet nere, där ska vi köra vita ganska stora plattor och så golvet i någon grå färg som kommer gå upp på väggen rakt fram. Att välja kakel till det här är som att hitta rätt spagettistrå i en bunke full med spagetti haha...det är ju så svååårt! Hoppas vi hittar någon som vi faller handlöst för. 
 
 
 
Badrummet uppe som kommer vara "master bathroom" med bad och stor ljusinsläpp kommer gå i marmor på väggarna, och beiget golv tror vi. Älskar dessa plattor men det gäller verkligen att hitta rätt marmor. Vissa är för beiga, vissa går i blått (vilket jag tycket är snyggast, blir en kallare ton då). Så inte säkert att vi väljer just denna! 
 
 
 
 
Och nu till vårt Wildcard, som kommer bli helt annorlunda jämfört med hur folk brukar göra. Men vi såg bilden ovan och blev totalt kära. Alltså hur snyggt med marmor i hallen?! Det är ju verkligen SÅ vi och kommer passa perfekt till vårt vitlaserade golv och bli en lyxig entré. Delen vi ska kakla i hallen är inte så stor och vi ska också kolla hur mycket extra det kostar att lägga mer klinker där. Det är det här som är svårt men samtidigt roligt med ett hus, att alltid avväga vad som är värt att lägga extra pengar på och inte. Helst skulle man såklart vilja välja allt men det har vi såklart inte pengar till, och samtidigt måste man verkligen väga vad som är bäst att göra nu och lägga extra pengar på och vad vi kan göra om 5 år istället! Kök, badrum och lägga klinkers kommer man troligen aldrig göra om, därför hamnar såklart mestadels av pengarna där! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela