moa gullbrand

Svar på kommentar

Publicerad 2016-08-15 12:03:00 i Vardag,

Anonym:

Jag undrar om du någonsin var nervös över att få ett till barn? Jag väntar mitt andra nu och är såklart jätteglad. Jag vet att jag kommer älska nästa barn likamycket för alla säger att det går men ibland känna dwt omöjligt för mitt barn är det mest fantastiska någonsin och hur ska mitt hjärta klara så mycket mer kärlek? Om du förstår vad jag menar ☺

 

 

 

 

Åh jag förstår precis vad du menar och alla mammor kan nog känna igen sig i det! Så mycket som man älskar sitt första barn, hur ska någon någonsin kunna mätas med det? Självklart var jag lite nervös innan Lennox kom och jag ska vara ärlig och berätta precis hur det var för mig. När dom plockade ut Melina ur magen och jag fick se henne första gången var det som att ramla igenom ett stort hål, jag kände direkt "men det är ju du!" och föll handlöst på en gång. Den kärleken var verkligen direkt. Denna gång när dom plockade ut Lennox så blev jag såklart överlycklig men jag kände inte alls samma känsla som med Melina. Med Lennox tog det några timmar och kanske till och med dagar innan jag kände den där överväldigande kärleken. Och det är inget fel med det! Det är inte konstigt alls, livet vänds ju upp och ner totalt. Men när den där kärleken kom? Jag ser det som att kärleken för sina barn är som ett gummiband, den är elastisk och kan tänjas ut och ingenting kommer någonsin mäta sig med den kärleken. Jag älskar mina båda barn så mycket att det gör ont nästan. Tänk att det var Lennox som låg i magen. Han är verkligen så självklar i vår familj! 

 

Att bli tvåbarnsmamma kan verkligen vara lite chockartat, första veckorna tyckte jag att det var så himla jobbigt - Skulle Melina märka att jag älskade den här lilla killen också? Nu när vi landat inser jag att hon såklart inte märkt något, kärleken bara växte och blev större och jag ger Melina lika mycket uppmärksamhet och kärlek även om det såklart inte går hela tiden när lillebror behöver tid. 

 

Sen vill jag ge ett tips också för att komma över den där syskonsvartsjukan. Nu är jag ingen expert utan vi hade nog bara extremt tur över att Melina inte har visat en enda sekund av svartsjuka, men jag tror också att det hjälpte enormt att Lennoxs första veckor mest kretsade runt henne. Spädbarn behöver två saker mest, och det är närhet och mat. Och därför fick Melina styra dom första veckorna och Lennox fick mest följa med. Han fick sitta i kojor och i min famn när Melina pysslade och han fick följa med till otaliga lekparker och äventyr och det gjorde ju såklart inte honom något! Men för Melina var det nog ovärderligt att fokus faktiskt låg på henne. Och så måste jag tacka alla underbara människor vi har runt oss som gav Melina presenter när dom kom och hälsade på och alltid fråga "Melina har DU fått en lillebror, vill du visa?" för det gjorde nog enorm skillnad! 

 

Hoppas du fick svar på frågan! Kram fina du  ♥

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-15 16:31:06

Hur bäddar du i vagnen? Både nu och sen när det blir kallare? Väntar mitt första och har ingen. aning. alls. riktigt hur jag ska bädda 😳😅

Svar: Haha jaa visst är det svårt?! Just nu har jag bara ett lakan, ingen kudde och sen en tunn filt om det är varmt och en tjockare om det är lite kallare. Vi har ju även ett "lock" på vår vagn som skyddar mot vinden. Nu på hösten kommer vi köra en tunnare åkpåse och så på vintern en tjockare. Var noga med att inte göra FÖR varmt, det blir så gosigt i vagnen ändå! Gud vilka bra svar jag ger haha...
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela