moa gullbrand

som en måndag fast det är tisdag

Publicerad 2016-07-26 09:31:25 i Vardag,

 
 
 
 
 
 
 
Heeej på er fina fina ni. Ja det ekar tomt här men jag vet ju också att dom flesta ändå är ute och lever livet i solskenet så det kanske inte gör så mycket? I höst när jag är mammaledig kommer det vara så roligt med bloggen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Magrutorna snaart kommer jag hitta er där under! haha! 
 
 
 
 
 
 
 
Jahapp här har vi haft lite otur. När vi kom till stugan märkte vi nämligen att vi glömt datorn hemma, trodde vi.. Och så när vi kom hem igår märkte vi att här ligger ingen dator. Behöver jag ens nämna paniken? Speciellt eftersom det är vår nyaste macbook...Troligen har T i stressen med packningen lagt den utanför dörren eller på biltaket...Vi håller tummarna att någon lämnat in den på polisen men chanserna är ju inte jättestor med tanke på värdet på datorn...suuuuck! Jaja, det ÄR ju egentligen värdsliga ting. Vi är alla friska och mår bra och det är ju huvudsaken. Men det svider såklart väldigt mycket ändå, speciellt eftersom det inte går på någon försäkrning och vi får lägga ut 10-12000 kr själva...(och då nämner jag inte ens alla 10000 bilder som nu är borta, börjar snyfta av bara tanken!) 
 
 
MEN nu är vi iallafall hemma och jag är så lycklig över det! Lite minus på sömnkontot som det lätt blir när föräldrarna får egentid på kvällen med barn sovande i varsit rum hihi. Men gosar med världens goaste bebis så det gör inte så mycket! Det känns verkligen som en måndag idag, varför undrar ni? Jo idag lämnar jag "semesterkänslan" och kör igång på riktigt med kost och träning. Sooom jag längtat! Hela kylen och frysen är full med bra råvaror och när T och Melina kommer hem ska jag göra iordning mig och dra till gymmet! 
 
Sen ska T också få träna (ääälskar att vi delar samma intresse, tyvärr kan vi inte riktigt träna ihop med två barn men ändå). Sen ska vi iväg och köpa en syskonvagn! Vi hittade en perfekt på blocket som kommer bli grym att ha nu en stund. Jag vill ju kunna gå på pw's med båda barnen ihop så det blir perfekt.
 
 
 
Kommer leva i träningskläder nu i flera månader och jag ä.l.s.k.a.r det, nu kör vi!! 

Kommentarer

Postat av: Anja

Publicerad 2016-07-27 17:27:20

blev av med en laptop för några år sen, som TUR var, så var den så pass ny att jag inte hunnit föra över så många bilder till den än, men förlorade några ändå.
efter det fixade jag backup på allt, typ storegate.com.
vill inte riskera att bli av med allt... :O

Svar: Åh vad skönt! Ja varför gör man inte så?!?! Alltid lika dum haha..som tur var har jag dom flesta bilderna på vår andra dator, men måste verkligen skaffa något sånt där!!
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela