moa gullbrand

Herr och Fru Bertilsson

Publicerad 2016-06-26 10:42:00 i Vardag,

 
 
 
 
 
Godmorgon på er! Hoppas ni har en mysig midsommarhelg!
Igår hade vi en helt fantastisk dag och kväll. Det var nämligen dags
för våra fina vänner Anderas och Ida att gifta sig! 
 
 
 
 
 
Såhär såg jag ut! Älskade klänningen verkligen, världens kap! Gud vad alla var gulliga igår, fick så många komplimanger och allt om den fina magen och hur duktig jag var som orkade. Kom fram folk till höger och vänster och sa hur imponerade dom var, alla visste nämligen när bebisen skulle komma och det var lite pirrigt att faktiskt prata om datumet hihi. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det otroligt vackra brudparet. Så fort de gick in i kyrkan var jag redo att storböla, alltså det var så fint! Att min vän Moa som är fantastisk på att sjunga sjöng och att prästen senare citerade Håkan Hellström (ärligt hur cool?) gjorde inte saken bättre, såå fint så jag dog nästan. 
 
 
 
 
Sen fick vi gå en liten tipsrunda till lokalanedär festen var där det väntade mängder med dricka och snacks till alla. Där minglade vi och när brudparet senare kom skålade vi alla med champagne innan vi gick ut på en stor fotbollsplan och tog kort hela sällskapet med en drönare, såå roligt! 
 
 
 
 
 
Sen satte vi oss till bord och i programmet stor det rolig information om alla gäster. Alltså vilken idé! Så enormt roligt att läsa verkligen. Vi hade supertrevliga bordsgrannar och i programmet stod en massa annan rolig information om brudparet som vi skrattade gott åt. 
 
 
 
 
Sen var det dags för maten som var heeelt fantasisk. Alltså det går inte ens att beskriva! Maten bestod av fantastisk streetfood och detta var förätten. Varmrätten var en buffé med grillat kött, en massa goda tillbehör och fantastiska sötpommes-frites. Alltså T höll på att äta ihjäl sig haha, vi kommer garanterat anlita denna catering-firma. Så fantastiskt! 
 
 
Under middagen avlöste talen varandra och alla var så fina. När brudens tvillingsyster höll sitt tal tror jag inte ett enda öga var torrt, herregud så fint! 
 
 
 
 
 
Efter maten blev det helt gudomlig bröllopstårta innan borden dukades undan och det var dags för dans! Självklart körde jag och T vals ihop hihi, så romantiskt. När den lite vildare dansen satte igång sent på kvällen tackade vi för oss och åkte hem. Vilket fantastiskt bröllop det var, alla var verkligen så underbart trevliga och allt var så avslappnat och mysigt hela tiden. Är så tacksam för att vi har så fina vänner i vårt liv, tack för att vi fick dela den här dagen med er ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela