moa gullbrand

söndagssysslor

Publicerad 2016-07-31 11:35:00 i Vardag,

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Godmorgon på er! Vilken morgon vi haft med både mullrande åska, spöregn och nu sol haha. Eftersom T var ute igår tog jag barnen inatt och nu på morgonen och det har gått så bra, imorgon börjar min mammaledighet "på riktigt" själv med två barn, det är lite pirrigt måste jag erkänna. Vad gör ni idag? Jag håller precis på att tvätta och sen är det storstädning som vanligt på söndagar. Sen är det min tur att åka och storhandla också. Man skulle kunna tro att man bråkar om vem som ska stanna hemma men nej nej, med två barn som i princip sitter fastklistrade i famnen från morgon till kväll är det tävling om vem som får åka iväg själv och handla i tystnad haha. Tror inte ni förstår vilken lyx det är att gå där själv och inte prata med någon haha. 
 
Hade inte så mycket roligare att dela med mig av idag, herregud har nog världens tråkigaste blogg kanske? Justdet! fick ju en fråga jag tänkte svara på! 
 
 
 

Anonym:  Hej! Du verkar så härlig och så fina barn! ♡ jag undrar om du kört någon diet nu då du skriver att du typ endast ätit kyckling? Kan du skriva vad du äter på en dag? :) du inspirerar så mycket!
 
 
 
Åh vad du är gullig, tusen tack fina du <3 Jag går inte på någon diet, diet för mig är ett hemskt ord med min tidigare bakgrund. Däremot äter jag mat som jag vet att jag mår BRA av! Min kropp mår aldrig så bra som när jag äter ganska "strikt". Jag blir piggare och gladare och framförallt försvinner mitt sötsug på en gång! Jag är inte ens sugen på frukt som jag brukar vara. Men jag är också ganska tråkig när det gäller min mat och varierar inte sådär supermycket så därför kan jag tänka mig att det ser ut som en diet i andras ögon! Men jag vill verkligen säga att jag inte stoppar mig själv från att äta något, skulle jag vilja äta pizza så äter jag det men däremot vet jag ju att jag mår så mycket bättre av det här så därför är det väldigt lätt att hålla mig till den kosten, det blir inget tvång alls. 
 
 
Såhär äter jag på en dag, alltså något av alternativen under varje måltid, inte allt haha. 
 
Frukost: 
Havregrynsgröt med blåbär och banan + kanel 
Knäckebröd/riskaka med kokt ägg på 
 
Lunch: 
Bananpannkakor med keso och hallon 
Matlåda från middagen föregående dag 
 
Mellanmål/kvällsfika:
Riskakor/frukt/proteinshake 
 
Middag: 
Kyckling/stekt nötfärs/torsk med ris/sötpotatis
och ugsnbakad aubergine/paprika/broccoli eller andra grönsaker 
 
 
 
 
Det här funkar kanon för mig, det betyder ju inte att det funkar för någon
annan såklart. Hoppas du fick svar på din fråga och tack igen för dom fina orden! kram 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela