moa gullbrand

Göra själv till bebisen

Publicerad 2016-03-29 18:43:23 i Vardag,

Heej på er! Här är veckan i full gång och jag är trots att jag steg upp 06 ganska pigg men mest glad. Idag började arbetet med C-uppsatsen på "riktigt" och det är typ som att slänga sig ut för ett stup, man vet inte riktigt vart man hamnar och vem som tar emot än (om det ens finns någon haha). Men jag och tjejen jag jobbar med jobbar bra ihop och imorgon kommer bli två långa dagar för att sen få en ledig helg! Efter skolan hämtade jag matkassen för denna vecka, såå mycket goda recept denna vecka. Sen gjorde jag och Melina Ts favoritglass som vi ska överraska honom med. Det känns helt ärligt tråkigt att jag är så osugen på allt sött denna graviditet! Det är ju nu jag ska "passa på" för jag vet att jag kommer gå tillbaka till mina strikta rutiner så fort bebis är ute, men nej - suget efter frukt är det enda haha.. 
 
Melina är såå söt, hon fick en ny klänning & tights igår och hon är så lycklig. Kan säga att mamman är lycklig över att hon övergått till klänningar från sin tidigare naken-period då hon bara skulle vara naken dygnet runt haha.. 
 
 
Menmen, det var inte det jag skulle prata om ju! Ä.n.t.l.i.g.e.n har vi kommit igång lite med bebisen och Melinas rum, efter att jag insåg att det bara är 3 månader kvar (!!). 12 veckor är ju egentligen ingenting! Så det blev en beställning med förvaring och skötbädd till rummet. Idag mätte jag och sängarna passar preciiiis där jag tänkt, världens tur haha. I helgen ska rummet rensas (vet dock inte hur jag ska göra det med Melina närvarande..) och sen ska spjälsängen upp och det möbleras om, sen är det förvaring i form av en massa lådor och annat och så en till garderob som behövs. 
 
 
 
 
 
 
 
Något jag faktiskt tänkt göra själv är detta, nämligen en moln-mobil! Egentligen hur lätt som helst ju och dom är ju bara för söta. Ett tips är att Panduro faktiskt har ett helt "kit" med allt man behöver för en moln-mobil, hur smidigt är inte det?! Alltihop kostar runt 100kr, det vill säga ingenting! 
 
 
 
 
 
 
 
Sen vet ni ju att jag bestämt mig för bokstavslampor redan och på Panduro hittade jag även detta, nämligen hur man gör sina egna! Det är ju egentligen tokenkelt och jag skäms nästan över att jag tänkte lägga 500kr/st när man kan göra egna lika fina för under 100-lappen! 
 
 
 
 
 
Utöver det är det lite småfix här hemma som ska göras och sen ska alla, och då menar jag aaalla skåp och garderober rensas och huset vara tiptop när lilla L ska titta ut. Jag vet att jag måste lugna ner på tempot och ta lite i taget då sammandragningarna blir värre och värre så ska verkligen försöka med det. Sen är det bara barnvagn, babyskydd, babynest, bärsele och lite tillbehör till vagnen som ska inhandlas (och kläder och smått och gott såklart men det tänkte jag gå loss på i juni) och allt utom babynestet beställer vi tillsammans med vänner (som också är gravida men mer om det sen hihi) i slutet på april. aaah jag längtar så! Det börjar bli så verkligt nu. Lilla pojken i magen hade hicka idag, älskade barn ♥

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2016-03-29 18:57:07

Det var jättetrevligt att få träffa dig idag! Det kommer gå så bra med C-uppsatsen för dig!! :D

Svar: men detsamma fina du! :* tack gulle <<3
moa gullbrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-29 20:46:16

Tar du examen i vår?

Svar: Jag går just nu 5e terminen (av 6 terminer) och tar alltså examen i vinter! (dock blir det ju uppskjutet ett år) kram!
moa gullbrand

Postat av: My

Publicerad 2016-03-29 21:08:41

Jag rensade faktiskt Milous rum härom veckan med henne. Trodde inte alls det skulle gå bra. Men vi gjorde helt enkelt två högar: En spara hög och en slänga hög (ska sälja några saker). Jag blev förvånad över hur lätt det gick och de flesta saker var vi överens om :D Kul att läsa om planeringen inför bebis också hihi

Svar: haha men guuud jag önskar att Melina kunde göra så också! Duktiga Milou! Hon är enormt fäst vid allt i hennes rum, vare sig det är en trasig ballong eller typ ett papper haha... men om sakerna bara är borta sen märker hon ju såklart inget ;D ;D kram <3
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-03-30 08:12:30

Åh vilken fin mobil 😍

Svar: visst är den! :D :D
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela