moa gullbrand

husmöte

Publicerad 2016-09-01 11:47:49 i Vårt drömhus 16/17,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Godmorgon på er! Vi starade morgonen med husmöte idag, alltid lika roligt! För det första för att vår säljare är den goaste roligaste människan som vi verkligen trivs med, hon följer oss igenom allt och ger oss så himla bra råd och  lyssnar alltid på våra synpunkter. Idag gjorde vi en massa spännande. Det är nämligen dags för huset att skickas in i leveranskö samt skicka in bygglov vilket betyder att vi spikade hela utsidan (färg, tak, dörr, stuprännor) samt innerdörrar, handtag, trapp, kamin. Åååh det är bara så kul! Så vill ni höra vad vi valde? 
 
Utsidan
Vit liggande panel 
Svart tak
Svarta stuprännor
Vit dörr med glas 
Enté med två raka pelare och tak på 3,20m. 
 
 
 
Det är såå svårt att visa en bild eftersom ingen gör som oss..men såhär utan
spröjs på fönstren, med svarta stuprännor och större entré!
 
 
 
Insidan 
Vita enkla innerdörrar
Vita enkla paneler 
Vitlaserad trapp med stålstänger (så snygg) 
Vitlaserat golv
 
Och sen tog vi ett litet  "wildcard" haha, som jag tror kommer bli SÅ jäkla
snyggt och passa oss perfekt. Nämligen dessa dörrhandtag på alla innerdörrar: 
 
 
 
 
 
De som är längst upp i mässing har vi valt! Tror det kommer bli så snyggt då det mesta i huset är vitt! Det kommer passa perfekt med marmorgolvet i hallen och även med köket som också har mässingshandtag, är så nöjd! 
 
 
 
 
Och så denna braskamin. För oss var det viktigt att ha en braskamin med täljsten, de är dyrare men håller värmen mer jämt och längre i huset vilket betyder att man tjänar igen det på energikostnaden. En vanlig kamin värmer inte upp huset på samma sätt! Visst är den snygg? 
 
 
 
 
 
 
 
Det är så pirrigt och roligt och jag bara älskar allt det här! Nu är det bara att vänta på bygglovet och strax får vi ett datum då huset kommer vara färdigt, iih! Så nu är det en paus på 10-12 veckor innan det drar igång "på riktigt". Åh vad vi längtar! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag njuta av lugnet här hemma med min fina man innan vi ska åka och handla och hämta storasyster. Tror minsann att han kommer hem med kanelbullar nuuu, ååh har varit så sugen på det så länge. Dock har jag varken ätit gluten eller socker på flera veckor så min mage kommer göra såå ont men det är det värt haha. Kram mina fina ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela