moa gullbrand

semester

Publicerad 2015-07-21 07:53:54 i Vardag,

Heej på er! Long time no see och jag har ju tänkt att jag ska kika in men sen finns det inte riktigt tid och hips-vips har jag glömt! Men nu idag när jag ändå vaknade 06.30 och har sån träningsvärk att gymmet får vänta en liten stund har jag ju tid! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni har en fantastisk semester trots det lite knasiga vädret. Jag klagar faktiskt inte även om jag gärna hade legat och pressat på Lagunen som förra sommaren då vi tjejer var heelt kolsvarta typ och hade det så härligt varje dag, det är vår allas "målbild" för sommaren, men kanske nästa sommar? Vi har ju som sagt varit iväg till Finland några dagar och en sån härlig resa vi haft! Melina har varit på sitt bästa humör och första natten sov vi på hotell och var ute och åt en fantastisk middag med musslor och livemusik. Dagen efter åkte vi till ett stort tivoli och herregud så roligt det var, Melina var såå tuff och ville åka allt och att se lyckan i hennes ögon var h.e.l.t oslagbart! Det fanns så roliga karuseller som vi inte kunde åka (går ju som inte när man har ett litet barn med och är själva) så vi ska definitivt göra det till en årlig grej! Sen har vi mest testat på fantastiska restuaranger vid havet och det har varit så god mat. Melina som totalvägrade bada i Grekland har badat i timmar och bara tjutit av skratt och tillslut har vi fått dra henne upp för att det blev för sent haha. 
 
 
 
 
Med andra ord en perfekt trip! Våra planer denna vecka blev inställda så istället har vi en vecka hemma och det gör ju inte mycket alls faktiskt. Vi har badat, ätit frozen yoghurt och igår kom Emelie hit sent när Melina somnat och vi satt på balkongen och myste bara. Idag har vi ordnat barnvakt för lite mys på tu man hand och imorgon och i helgen har vi bjudit hit vänner på middag så jag ska leta upp några smarriga recept som vi kan bjuda på! En supermysig vecka helt enkelt och på söndag åker vi iväg till vår pärla vid havet i Huddik där det väntar 60-års kalas och en massa annat roligt! 
 
Nu ska jag borsta igenom håret och försöka dra mig iväg till gymmet, det tar emot såå när varenda muskel i kroppen värker men all den goda maten och halvmesig träning i en månad är ingen bra kombo tycker min kropp haha. Kram på er finisar! 

Kommentarer

Postat av: Anja

Publicerad 2015-07-29 15:09:35

hur funkar det att ha med Melina på restauranger?
är i Visby nu med vår 2-åring, och hon tycker det är såååå tråkigt att sitta och vänta på maten...
ibland har en av oss fått gå ut med henne tills maten kommit...

Svar: Det funkar kanon för oss! Hon har alltid gillat det och är van eftersom hon varit med sen hon var liten. Men några tips är 1. paddan, vår räddning nummer 1 just nu när man sitter länge, 2. Hitta på roliga namn på maten! Melina har ätit Pippis plättar, Pettson och Findus korv, Bamses hamburgare osv, då är det mycket mer spännande hihi.
Medan vi väntar på maten brukar vi gå ut och leka eller något så när maten väl kommer kan hon sitta still och äta :d kram finis!
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela