moa gullbrand

----

Publicerad 2016-08-18 13:20:35 i Vardag,

 
 
 
 
 
 
Hej igen mina fina. Sitter här i matkoma efter thaimat, ääälskar thaimat för att det är så himla gott och nyttigt samtidigt. Iallafall har vi först varit och kikat på kakel som jag sa tidigare, det är helt klart det roligaste och nu har vi nog bestämt kakel på dom mesta ställena, två saker vi ska ändra på är troligen att bygga ut kaklet i hallen och göra det ännu större, det kostar men känns samtidigt värt det, kommer ju bli så snyggt med marmorgolv! Sen vill jag bygga in "nischer" i båda duscharna, det vill säga inbyggda hyllor i duscharna, det är så enormt snyggt men framförallt praktiskt. Hoppas att det inte drar iväg massor i pris bara!
 
Iallafall ritade vi ut huset på kartan idag och bestämde vart på tomten huset ska stå, ni ser ovan hur det kommer bli! Vi kommer ha 15 meter tomt på framsidan och 20 meter tomt på baksidan (lång alltså), det kommer bli så himla bra verkligen! Sen fick vi se hur dom andra husen kommer bygga. Alla hus kommer ha framsidan mot vägen utom huset bredvid oss som bygger ett likadant hus, dom kommer ha sin framsida mot oss (?) haha, det kommer ju se lite knasigt ut men eftersom vi har så stora tomter blir det ingen insyn så det är skönt! Iallafall har vi möte så fort denna nybyggndaskarta är färdig (tar ungefär 2 veckor) och den gången kommer bygglovet skickas in och huset ställas i leveranskö! Vi hinner inte få vårt hus innan årsskiftet men det har vi ju räknat med, men det känns såå kul! äntligen händer det saker! Efter det är det möten och vi kommer även anlita en KA (kontrollansvarig) som håller koll på Myresjöhus åt oss, det känns skönt att ha den tryggheten. Åh det är så mycket att lära sig och framförallt så spännande!  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sitter här med matkoma och måste ge er ett tips bara! Det här är världens godaste kaka som är supernyttig! Du kan äta den till frukost eller mellanmål eller vad som helst! Inget socker eller gluten och smakar som en banankladdkaka med kokkos, sååå god verkligen. Jag blandar 3dl havremjöl (mixa havregryn till ett mjöl), 2 bananer, 1 skopa proteinpulver choklad, 1dl kakao, 1 dl mjölk och 2 ägg och sen swish in i ugnen på 175 grader i ungefär 20 minuter. Prova! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu håller jag på att somna här haha. Får se om jag tar mig till gymmet, sängen lockar såå mycket... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela