moa gullbrand

9 saker jag ser fram emot

Publicerad 2016-08-01 09:48:00 i Vardag,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...När huset börjar rulla igen! Just nu är det semestertider hos husföretaget och jag längtar såå tills det börjar rulla igen. Det känns så overkligt..ska vi bygga vårt drömhus?! Ni vet att man ibland känner "ja men här kan vi bo i 10år" eller så, jag känner inte så. Det här ÄR vårt drömhus! Det är såhär jag vill att det ska se ut! Det är verkligen en skräckblandad förtjusning att bygga hus. Men SÅ roligt! Tänk att detta året jag är mammaledig kommer jag få begrava mig i olika val och samtidigt se vårt underbara hus byggas fram. Jag längtar enormt efter att ha vårt köksmöte på Ts jobb, hans säljare ska få bygga fram vårt drömkök deluxe och även en dröm-tvättstuga, och att få åka och kika på kakel och klinkers m.m, ååååh längtar! 
 
...Underbara tjejkvällar med min "squad". Längtar såå. Snart är vi inte gravida längre och jag längtar så enormt efter ett glas vin och tjejprat! 
 
...Att resa med båda barnen! Nu får resor vänta lite då vi vill lägga alla pengar på huset men vad jag längtar sen när Lennox blir större och Melina kommer dra med honom och visa allt spännande. Åh blir helt varm i hjärtat! 
 
...Och en tjejresa! Våra tjejresor kan jag leva på länge, vi har så enormt kul och skapar så galna minnen haha. Nästa gång har vi sagt att vi skippar Stockholm och drar utomlands! 
 
...Att vara i form igen. Att få se mina magmuskler kika fram igen, DET är min målbild! Fyfarao vad jag längtar! 
 
 
...Datekvällar med mitt hjärta. Just nu är det ju lite svårt att ta sig iväg även om Lennox skulle vara toklätt att lämna bort, han sover ju som en stock hela nätterna. Men som jag längtar tills båda barnen är nog stora och vi kan gå ut och äta middag, korka upp en flaska champagne och bara rå om varandra. 
 
...Torsdagarna. T är ju ledig varje torsdag, och eftersom Melina bara får gå tisdag,onsdag och torsdag har vi sagt att dom dagarna hon vill gå på torsdagar ska hon ändå få göra det. Så vi har sagt att torsdagar ska bli "vår" dag. När Lennox sover ska vi bara ha vi-tid..åh! 
 
 
...Mammaledigheten. Vad roligt vi ska ha! Hänga med bästa vännerna, hälsa på Emelie och Vado på skolan (kommer ju sakna ihjäl mig efter dom), testa på öppna förskolor, pyssla, hitta på en massa roliga äventyr. Det ska bli så kul! 
 
...Träna med Lennox! Varje tisdag, onsdag och torsdag när Melina är på förskolan får Lennox följa med mig till gymmet. Det ska bli så spännande att se hur det går. Han kommer få växa upp på gymmet hihi, så kul! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad ser NI framemot? ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-08-01 15:38:47

Jag ser fram emot att åka till Rhodos bara min sambo och jag. Vi är borta ifrån varandra så mycket nu. Han jobbar varannan vecka borta. Just nu i abisko.
Sen ser jag fram emot att börja mitt nya jobb. Ska vara två veckor i receptionen ovh två i vården. Glad och tacksam för de tänkte på mig till detta jobbet. Få ha mina egna kläder och piffa till mig lite extra

Svar: Åh vad roligt! och vad jobbigt för er:( Men neej så himla kul!!! gaah vad roligt!! :D Grattis lisa!
moa gullbrand

Postat av: Maria

Publicerad 2016-08-01 20:24:23

Bra grejor att längta efter!
Får man alltså ha med barn på gymmet? Coolt

Svar: Ja upp tills dom är 18 månader och ligger still på en filt (frågan är ju hur dom tänkte att en 18 månaders ligger still?! haha!!)
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-08-05 14:29:29

Tack snälla ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela