moa gullbrand

Banta en bebis?

Publicerad 2016-08-09 16:15:37 i Vardag,

 

 

 

 

Hej på er! Sitter här i en liten tröttdimma och dricker en kopp kaffe. Äntligen sover Lennox och Melina äter lite mellis och varvar ner framför barn-tv en stund. Hon har ju haft första dagen på förskolan idag och var så glad! Hon är så stolt över sin nya hylla på den "stora" avdelningen. 

 

 

 

 

 

 
 
 
Jag är så stolt över mig själv idag! Jag har varit extremt seg och blir ofta det när jag hållit mig borta från gymmet och inte har det som "rutin". Var såå velig om jag ens skulle dit idag, sängen lockade så mycket och jag hittade på 100 ursäkter i mitt huvud. Men sen tog jag tag i mig själv och åkte dit och det är jag så glad för! Vilka endorfiner. Eftersom Lennox är 6 veckor får jag äntligen köra på som vanligt och jag körde mage/rumpa och kommer troligen gråta imorgon haha. Lennox sov dom första 4 övningarna och sen vaknade han, åt lite mat och låg sen nöjt och tittade på mig tills jag var färdig! Men det är såklart annorlunda att gymma med en bebis, otroligt mycket svårare, därför jag är så stolt över att jag fixade det!  Dagens stjärna får killen som gick före mig in på gymmet och stod och väntade i säkert 5minuter på att jag skulle komma så han kunde hålla upp dörren. Sånt uppskattas verkligen enormt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter gymmet hann jag slänga i mig lunch innan det var dags för BVC. Orkar inte ens dra det igen utan har fått så kloka ord av vänner, T och en grupp på facebook med andra mammor. Men kort och gott hade vi en ny BVC sköterska som med andra ord tyckte att Lennox skulle banta. Jag gick därifrån med gråten i halsen efter att ha blivit skälld på för att han är rund? Usch jag blir arg bara jag tänker på det. Han är världens gosiaste, sover bra, är nöjd och äter när han är hungrig och visar VÄLDIGT tydligt när han inte vill ha mer mat, ändå var det tydligen "fel" och jag fick ABSOLUT inte ge honom mer mat och ABSOLUT inte kortare än 3 timmar mellan målen? Nej usch jäkla idiot rent ut sagt. Även om jag VET att hon hade fel gjorde det mig enormt ledsen och fick mig att tvivla på mig själv, har vi gjort något fel? Men det har vi såklart inte utan vi lyssnar på vårt barn som tydligt säger till när han är hungrig och vill äta. 
 
 
 
 
Åh jag önskar att jag hann blogga mer, ligger en massa inlägg i utkastet jag vill skriva färdigt men tiden finns inte till just nu! Snart kommer T hem och då blir det middag och sen vill jag gå ut på en långpromenad innan sängen. Jag skriver sen när tid finns, kram! <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-09 18:22:05

Usch vad hemskt att föreslå banta!!! Speciellt en liten bebis!!! 😡 När min dotters kurva gick för snabbt uppåt och hon åt som mest så föreslog våran BVC också att försöka ha åtminstonde 3 timmar mellan varje amning... Gav det ett försök och det gick inte alltid men jag fick se senare på dom nästa BVC besöken att hon då låg precis som hon skulle på kurvan igen vilket hon fortfarande gör. Däremot det är bebisar. Dom växer och dom börjar gå och ju mer dom rör på sig och växer så tror jag det lägger sig. Dom brukar ju tappa det mesta bebishullet då dom blir mer rörliga! :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-08-09 18:37:29

Men what?? Har hon ens gått utbildningen?? Jag blir helt mållös. Vilken jävla idiot rent ut sagt

Postat av: Maria

Publicerad 2016-08-09 22:51:02

Näe?! Byt BVC-sköterska. Fy! Jag hade också blivit ledsen trots att jag varit säker på att hon haft fel.

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-10 03:28:19

Du vet ju garanterat redan detta, men vill bara skicka lite pepp och påminna om att all bvc är frivillig och byt central om ni blir dåligt bemötta (typ såhär!) Vart går ni? Massa pepp och styrka!

Postat av: Mikaela

Publicerad 2016-08-10 08:56:37

Har inte barn själv och är egentligen väldigt okunnig när det handlar om bebisar, men, till och med jag tyckte att de där lät väldigt sjukt. Banta en bebis? Kom igen!. Tydligt vilket fettförakt det finns här i världen.. Banta bebisar.. Nej men usch 😡

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-10 15:16:26

Nej nej nej! Usch, vadå banta?! 😡😡😡😡

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela