moa gullbrand

Dags för dop!

Publicerad 2016-08-29 14:08:38 i Vardag,

 
 
 
 
 
Idag skrev min kusins fru att hon skulle komma förbi och lämna dopklänningen för nu är det ju Lennoxs tur (Vi har en SÅ fin som alla barn i släkten haft, jag, min mamma etc. och längst ner är allas namn broderade, verkligen så himla fint!) och jag fick paniiik! Gud vi har liksom glömt bort det där haha! Lennox är ju så stor också, så vi måste minsann skynda på om han ska rymmas i dopklänningen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite bilder från Melinas dop som har var heeelt fantastiskt ♥
 
 
 
Ni som hängde med på förra dopet här i bloggen vet ju att vi hade ett gigantiskt dop med 100 gäster och sen en stor dopfest för alla våra vänner, det var så fantastiskt kul! Denna gång kör vi nog ett liiite mindre dop haha men det blir ändå ganska stort eftersom min släkt är så himla stor. Jag började faktiskt skriva en lista redan nu då man såklart inte vill glömma bort någon. 
 
Saker jag behöver fixa: 
Ta kort på Lennox till dopkortet
Beställa kort
Boka kyrka och bestämma datum
Skicka ut alla inbjudningar
Och sen allt annat fix med dekorationer, fika m.m 
 
 
 
En annan fundering jag har är det här med gudmor/gudfar. Jag älskar den traditionen men vet inte hur vi ska göra denna gång. Melina har idag ingen gudmor/gudfar och då känns det fel om Lennox får men inte hon? Tänk om hon växer upp och undrar varför hon inte fick någon? Det vill jag ju inte.  Jag skulle vilja ha alla mina tre närmaste tjejer för dom är ju alltid runt barnen och är ju med i deras uppväxt, men samtidigt är jag livrädd att jag ska ha någon "förbannelse" (töntigt jag vet) där barnens gudmor/gudfar alltid försvinner ur våra liv. Vi får se hur vi gör... 
 
 
 
 
 
Iallafall, det ska bli så roligt och mysigt och jag ser framemot en dag att fira Lennox! Tror vi kör slutet på oktober/början på november, då är han 4 månader, det borde väl bli bra? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-08-29 17:14:53

Alla mina syskonbarn (3) har döpts när de varit ca 2 månader och har två gudförälder var. Jag tycker det är så mysigt med sånt. Jag fick vara till första barnet och är även till mitt kusinbarn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela