moa gullbrand

Finns det en husalv hos oss?

Publicerad 2016-08-25 22:10:32 i Vardag,

Alltså det här är SÅ konstigt! Vi börjar nästan undra om vi haft inbrott utan att vi märkt det (och någon tagit väldigt udda saker) eller om vi har en husalv eller spöken hemma. Ni minns ju att vår dator bara försvann spårlöst? I veckan har andra konstiga saker varit heeelt spårlöst borta fast jag letat i varenda vrå i hela huset och annars har stenkoll på vart jag lagt allt! Det som försvunnit? Lennoxs mini rodini mössa (ville gråta då den försvann haha, så fin!😭), vårt syskrin med synålar går inte att hitta!!, idag är det Tomas rakapparat som är HELT försvunnen vart vi än letar? Och nu på kvällen - en av Tomas hoodies är bara poff borta från ingenstans? Alltså vad händer?! Vad tror ni?! Spökar det? För isåfall flyttar jag på en gång haha.

Lite inspo från min mapp full med bilder till huset. En del av mig vill flytta NUU men en del vill flytta om typ 10 år för jag blir nästan rädd för allt vi måste (såklart inte måste men vill och behöver) köpa. Ny säng, sängbord, garderober, soffor, matbord, stolar och för att inte tala om all annan "småinredning"? Kan jag bara få vinna på lotto snälla? När jag jobbar kommer det ju vara en Heeelt annan femma men tills dess, kan man leva på nudlar ett år så jag verkligen kan vräka på med inredning sen? Melina skulle jubla för hon älskar kycklingnudlar haha...














.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-25 23:29:15

Kul som fan att ni ska flytta till ett nytt och stort hus. Så jävla avundsjuk. Bor själv i en liten etta på Rörstrandsgatan.
Hoppas verkligen ni löser era problem med möbler och så. Vet själv hur dyrt/drygt det kan vara att inreda en bostad med massa möbler. Och jag har ju bara en liten lägenhet, ni har ju ett hus??? Shit alltså 😳

Svar: Ja visst är det roligt! Hahha men eller hur!! Hur fyller man allt från en lägenhet som är hälften så stor också?! 😂😂😂 kram!
moa gullbrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-26 15:30:15

Ska bli spännande att följa husbygget! Kom ihåg att inte spendera som om ni vore höginkomsttagare bara 😬 är väl lätt hänt i dagens "lånesamhälle" men rent krasst ingenting som kanske är särskilt kul vid en eventuell separation och husförsäljning i framtiden...

Svar: haha för det första så tror jag att tomas räknas som höginkomsttagare, det står iallafall det på skatten (vi får skatta högsta skalan), och för det andra är vi såklart inte dumma haha! Vi sparar mycket båda två och är vääääldigt noggranna med att vårt lån på banken inte var mer än vi klarar av. Vi har tjänat bra med pengar på den här lägenheten så all inredning m.m kommer gå från den "potten" på några hundra tusen:) kram!
moa gullbrand

Postat av: Sofia

Publicerad 2016-08-26 18:37:20

Haha men vilken tragisk kommentar ^

Svar: haha ja lite avundsjuka iallafall haha! kram" <3
moa gullbrand

Postat av: Sofia

Publicerad 2016-08-26 18:37:20

Haha men vilken tragisk kommentar ^

Postat av: Cornelia

Publicerad 2016-08-28 14:34:44

Haha men hallå, det kan inte vara Melina som går och plockar saker och gömmer undan dem då?? Det är väl inte helt ovanligt att saker förvinner och kommer fram månader senare, och så visar det sig att det är kidsen som gått och gömt dem i någon lek 😂

Svar: Nej men det sjuka är ju att det inte är det?!?! Hon gömmer aldrig saker och letar lika mycket sen har jag verkligen letat ööööverallt?!?! Det spökar seriöst 😩😩😩😩😩
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela