moa gullbrand

Köket med stort K

Publicerad 2016-08-13 09:26:00 i Vårt drömhus 16/17,

 
 
 
 
 
 
 
Jag älskar ju att visa er allt med huset, och här kommer
hur vi tänkt att köket ska se ut! Husets hjärta ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi börjar med köksritningen. Först ett högskåp med mikro och ugn, detta var mitt enda krav för köket, att ha ugn och mikro upphöjt! Efter det integrerad diskmaskin och under ett lågt fönster kommer diskhon vara, själva diskhon är vit och sååå snygg. All vägg ni ser kommer ha kakel, det kommer vara ett vit, glansigt "tegel" som är fasserat (det är alltså lite dimension på det). Sen kommer hällen som är extra bred och fläkt över den. 
 
 
Köksön är min favorit såklart hihi. På baksidan är det fullt med lådor och förvaring och på framsidan har vi valt ett vitrinskåp där alla fina glas och fint porslin ska få stå och även vinflaskor etc.  Kommer bli så fint med belysning!  Köksön är stoor och det älskar jag verkligen! Det är så svårt att visa nu hur köket kommer bli men jag har en bild i huvudet och det här blev verkligen exakt som det! Tack till Emil på Elgiganten som ritat up det och tack till Epoq som gör köket! 
 
 
 
 
 
Och nu till det roligaste hihi! Dessa handtag har jag valt, alltså dom är så fina i verkligheten så jag dör. Helt perfekta. 
 
 
 
 
 
Såhär kommer luckorna se ut, inte i den färgen men med "skåror" i gammaldags stuk och matta. Vi har högglansigt kök nu och jag vill bara råda alla att INTE ta det! Finns inget jag rengör så mycket som köksluckorna haha.. 
 
 
 
 
 
 
Och såklart det roligaste att visa! Denna kombo har vi valt. Vita luckor, mässingshandtag och denna bänkskiva. Bänkskivan är SÅ snygg som stor, dessa små bitar gör den inte rättvisa. Det här kommer passa så bra med de högglansiga kaklet i köket. 
 
 
 
 
 
 
 
Vitvaror får min vitvaru-tokige man såklart välja helt själv och det blir denna inbyggnadsugn.. 
 
 
 
 
 
 
Och dessa kyl/frys. Så snygga! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åh jag vill bara sätta igång nuuuu och få klart allt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2016-08-13 09:39:41

Hihi, det verkar bli väldigt likt vårt kök! Vi har ju inte lika stor valmöjlighet men ska ha typ samma luckor, handtag (fast tenn), grå bänkskiva och samma kakel! Dock angående luckorna så har alla vi pratat med som har sånna sagt att dom är väldigt jobbiga att hålla rena.. :/

Svar: nej vad roligt! :D men vaa ofta? Matta vita känns inte alls så jobbigt? men jaja, det spelar ju ändå ingen roll, jag är ändå pedant så kommer ändå städa haha!!
moa gullbrand

Postat av: My

Publicerad 2016-08-14 11:29:39

Tror det är för att det fastnar så mycket smuts i dom där "spåren" och det tar mycket längre tid att få allt det rent än att torka av en plan yta :/ men jag hoppas att det inte stämmer :D

Svar: Ja det gör det ju säkert MEN tänk vad tråkigt om man bara skulle välja städvänliga saker till huset, eller hur?! 🙄 har ni klinkers i hall och tvättstuga också eller bara i badrummen? Älskar att läsa om ert hus My!! 😍
moa gullbrand

Postat av: My

Publicerad 2016-08-14 17:11:05

Haha exakt min tanke. Tänk att ha ett helt städat hus man inte är nöjd med, men det är jävligt lätt att städa 😂 Vi kommer ha klinkers i hallen men inte tvättstugan tyvärr. Hade gärna haft det men skulle bli typ 70-100k extra nästan så fick lov att prioritera annat 😅 Taaack detsamma! 😍

Svar: haha jamen exakt! inte värt det! Men whaaat jäklar! nej då förstår jag verkligen haha, gud vad dom kan ta betalt på vissa saker?!
moa gullbrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-15 11:21:34

Såå fint köket kommer att bli😍😍 vi håller också på att planera vårt kök men inte bestämt vars vi ska köpa ifrån, vilket pris landade ert på?😊

Svar: Jag vet inte pris än då det är T som håller kollen där eftersom det är hans avdelning, MEN har ni chans att åka in på elgiganten och boka ett köksmöte, gör det! Dom kostar ingenting och det är verkligen så mycket bättre kvalité än ikea, och mycket smartare lösningar! Så kolla tycker jag absolut att ni ska göra! kram <3
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela