moa gullbrand

Saker jag ser framemot kommande vecka

Publicerad 2016-08-06 12:09:00 i Vardag,

...Att vardagen sätter igång på riktigt. Rutiner, I love you! 
 
...Melinas förskolestart. På tisdag början hon på "storbarnsavdelningen" med inskolning. Behöver jag säga hur mycket hon längtat? Och efter alla sina vänner! Igår åkte vi förbi förskolan med bilen och Melina sa "mamma, jag längtar efter Ellie också" (Vi pratar mest om kompisarna Sol och Nicoline som hon är mest med). Åh! 
 
...Träningen! Jag vet inte om ni märkt det men jag har inte varit på gymmet utan enbart kört långa promenader hemma. Men på tisdag när Melina är på förskolan ska jag förhoppningsvis (man vet aldrig med bebisar) köra mitt första riktiga pass. Kroppen har återhämtat sig så enormt bra så nu är det bara att köra rakt in i kaklet! 
 
 
...BVC med Lennox. På måndag blir vår älskade pojke 6 veckor! Och på tisdag är det BVC och vi som inte varit där på 2,5 vecka är nyfikna. Han växer så det knakar verkligen så det ska bli roligt att se hur mycket. 
 
...Titta på kakel. På torsdag när T är ledig tänkte vi passa på att åka och kika på kakel till huset. Än är det inte dags att bestämma det men vi är så otåliga och jag längtar efter att se alternativen. Vi kommer lägga ganska mycket extra på kakel då det är något man bara gör en gång. 
 
...På torsdag har även min kusin en kväll för alla oss tjejer i släkten där hon ska rensa ut hela sin garderob och vi får komma och plocka vad vi vill ha och så bjuder hon på tilltug och dricka, hur kul?! 
 
...Jag ser framemot en barnvagnspromenad utan syskonvagn med en förhoppningsvis sovande bebis så jag kan lyssna på en pod eller musik, förstå så härligt! 
 
 
...Egentiden. När barnen somnat och T åkt iväg till gymmet, då jag får en timma själv...den är guld värd! 
 
 
 
 
 
 
 
Har ni något ni ser fram emot i veckan? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela