moa gullbrand

Svar på kommentar:

Publicerad 2016-08-16 12:20:00 i Vardag,

 
Anonym:
Din träningsrutin :) vad du gör på gymmet, hur du lägger upp din träning.
Om du har något mål/ delmål och din plan dit? :) så grym är du! ❤
 
 
 
För det första, tack fina du! ♥ Just nu håller jag på att hitta tillbaka till mina rutiner på gymmet och det brukar ta några veckor innan jag hittat ett schema som funkar. Som det ser ut nu kommer jag träna 3-5 dagar i veckan, det beror helt på Lennoxs dagsform helt enkelt. Har jag 5 dagar kör jag mage/rygg/ben/triceps-axlar/biceps-mage olika dagar. Har jag 3 dagar kör jag istället mage-ben/rygg-axlar/armar. Jag kör ungefär 6 övningar, ibland mer. Jag gör 15x4 och alltid det tyngsta jag orkar. För mig är det viktigt att det inte är några "mes-pass", det ska vara sviiinjobbigt! Övningar varierar så himla mycket, det beror helt på vad som är ledigt/vad jag känner för men kolla instagram konton för inspiration, finns mängder! 
 
 
Såhär ser min träningsrutin ut: 
- ibland, t.ex om jag ska köra ben och vill få upp
pulsen går jag på bandet med maximal lutning i 5min. 
- 6-8 övningar beroende på muskelgrupp 
(mer övningar på ben, rygg och mage).
Jag kör max 30sek vila mellan varje set. 
- avslutar alltid med att rulla ryggen på 
en foamroller, det är min "avslappning"
och såå skönt. 
 
Passen tar ca 45-60 min beroende på vad jag gör. 
 
 
 
 
 
Jag har inte satt några speciella "mål" för mig själv, inga kilon eller så. Däremot har jag tagit mått på mage, ben och armar mest för att peppa mig själv litegrann. Mitt enda stora mål är att känna mig snygg naken, haha! Jag kommer nog aldrig känna mig "färdig" med träningen och jag kommer alltid sträva efter att bli bättre och starkare, därför har jag ingen målvikt etc. Och detta med vikt. Även när jag är som tightast och mina revben sticker fram skulle jag ändå klassas som överviktig med mitt BMI. BMI säger i.n.g.e.n.t.i.n.g! Jag är ju väldigt kort (155cm) men även när jag ser smal ut väger jag runt 58-60kg. Därför har jag lärt mig att aldrig aldrig väga mig utan lita på hur kroppen känns istället! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här är mina "målbilder"! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2016-08-16 16:02:33

Himla bra svar! Tack! :)

Svar: vad roligt! tack <3
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela