moa gullbrand

Svar på kommentar: Vad jag använder för smink!

Publicerad 2016-08-12 14:38:00 i Vardag,

 
Jess : 

Hej, och grattis! Har inte sagt de än, till sonen alltså haha 
Du har säkert berättat de flera ggr tidigare, men vad har du på läpparna!? Jag dör så snyggt! 
Tänkte dra ett önskeinlägg när jag ändå är här haha smink såklart, om du har tid, och lust förstås. Kan förstå att det ä r full rulle med två barn men det är så kul att se vad andra har för guldklimpar. :p 

Hoppas du har en toppenvecka, och tack för en mysig blogg :) kram

 

 

Tack fina du! <3 Jag älskar när ni frågar saker, det blir så mycket
roligare att blogga då! Så här kommer ett sminkinlägg med allt jag använder! ♥

 

 

Ansikte: 

Foundation: 

 
Studio fix från mac som är g.r.y.m!! Applicerar den alltid med en fuktig (väldigt viktigt!!) beauty blender svamp, det gör att hela ansiktet får en lyster! 
 
 
 
 

Concealer:

 Använder i princip aldrig concealer men när jag gör det är det denna från mac i ljusaste färgen, alltså den är SÅ dryg! En liten droppe räcker till hela ansiktet. 

Puder: 

 

 
Använder detta puder från mac för att "sluta" in foundation och för att få en jämn bas utan fläckar. Det är verkligen helt fantastiskt! Och samma där, otroligt drygt. Alla macs produkter är dyra men håller så länge så det är värt det. 

Contouring:  

 
Från NYX, grym! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Highlighter: 

 

Från Kicks, använder också en flytande innan, jag är besatt av highlighter haha! 
 
 
 

Rouge: 

 

 
Också från mac i den mest rosa färgen, så fin! 

Finish: 

 
Känner jag mig torr i ansiktet eller vill att sminket ska hålla länge och inte bli "kakigt" sprutar jag några sprut med denna från mac. Luktar heelt fantastiskt och funkar både som primer innan, för att försluta sminket efter och även till att förstärka ögonskuggor genom att spruta lite på penseln innan du tar ögonskuggan. Alla borde äga denna! 

 

Ögonbryn: 

 

 
Anastasia dip brow pomade i färgen "granit" 
Världens bästa produkt hands down, dyr men jag har använt kanske 1 droppe på 8 månader? Oootroligt dryg! 
 
 
Efter det målar jag små små tunna "hårtstrån" längst fram med denna! 
 
 

 

 

 

Ögon 

Lösögonfransar:

 

 
 
 
Världens finaste fransar, har ibland dubbla om jag ska vara extra fin! Om ni ser dessa, KÖP för dom tar slut fort som attan! 
 
 

Mascara: 

 

 

Ögonskuggor: 

 

 
 Världens finaste palett med dom perfekta färgerna! Värd varenda krona! 
 
 

Eyeliner: 

 

 

 

 
 
Denna eyeliner blir matt, så snygg! 

 

 

 

Läppar: 

 

 
 
Det här är läppfärgen av läppfärger. Den jag får absolut mest kommentarer om! Soft matte lipcream i färgen "Stockholm". Har lite panik då min snart är slut. Verkligen världens bästa! 
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-08-13 11:29:27

Åh vad roligt med ett sminkinlägg! Kul att få lite tips på bra produkter 😍

Svar: åh vad roligt att du tycker det, glad jag blir! <3
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-08-13 11:54:45

Använder du samma till vardag och fest?

Svar: Ja det gör jag, bara lite mer vid fest! kram <3
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela