moa gullbrand

Svar på lite frågor

Publicerad 2016-08-18 17:16:00 i Vardag,

Tänkte svara på lite frågor, svarar även på dom jag
redan svarat på i kommentarsfältet om ni inte sett! 
 
 
 
 
 
Anonym: 
Var ska ni bygga hus? :)


Svar: Vi bygger hus i Stöcksjö! 
 
Elin:
Hej! Kikar in på din blogg och tycker alltid du är lika fantastisk att läsa om. Är det ditt riktiga hår eller har du löshår? Vad har du för hårvårdrutiner och hudvårdsrutiner? 

Har du smink då du gymmar eller tar du bort det då? Du är såå duktig att sminka dig, så vacker så menar inget negativt. Jag brukar ha smink om man kommer direkt från jobbet men svettas bort de direkt.. haha :D
 
Svar: Så himla gullig du är, vad jag blir glad! Tusen tusen tack <3 Jag har hårförlängning, just nu har jag 70cm(!!) men använder det ytterst sällan då det är så jäkla långt haha, även om jag älskar det! Mitt egna hår är säkert 60cm så egentligen "behöver" jag ju inte men jag älskar långt hår! För att få mitt hår att ha så bra kvalité som möjligt tvättar jag det endast en gång i veckan, mitt hår blir aldrig fett så har tur med det! När jag tvättar tar jag shampoo två gånger (headnshoulders äppelshampoo, vet att det är sämt men luktar ju SÅ gott) och sen inpackning efter det! Sen använder jag hårolja varje dag  (Proffs arganolja som finns på typ alla affärer, SÅÅ BRA!) och hårkräm från TIGI som jag fick av bästa Emma, båda luktar godis! 
 
Hudvårdsrutiner har jag typ precis börjat med, om ni visste hur sämst jag behandlat min hy i flera år..Har också väldigt tur där och får någon enstaka finne på hakan ibland men annars inget. Jag använder en "daily cleansing scrub" från NIVEA varje kväll och tvättar bort sminket och har jag en finne smörjer jag med ACO:s ansiktsgel efter, annars smörjer jag inte med något. Varje morgon tvättar jag med vatten och smörjer in med Nutrogenas ansiktskräm innan sminket. Och med sminket: Tvätta borstar och svampar ooofta! 
 
 
Jag har mitt smink när jag gymmar, det som svettas bort svettas ju bort men oftast
sitter det mesta kvar senare! Är för lat för att tvätta bort och för fåfäng hehe... 
 
 
 
Anonym:
Hur bäddar du i vagnen? Både nu och sen när det blir kallare? Väntar mitt första och har ingen. aning. alls. riktigt hur jag ska bädda 😳😅
 
 
Svar: Men ja visst är det svårt! Just nu har vi bara ett lakan i vagnen på madrassen sen ingen kudde. Lennox sover bäst så eftersom han sover så på natten med. T.om Melina hatar att använda kudde haha.. Nu när det börjar bli liite kyligare men fortfarande är sommar har Lennox en filt över sig bara, vår vagn har ju ett grymt "lock" som håller borta blåsten. I höst kommer vi köra på en filt och sen en tunnare overall på honom. Och i vinter blir det åkpåse såklart! Känns som att jag ger världens sämsta svar haha men det viktiga är iallafall att tänka på att vagnen är som en "kokkong" och att absolut inte packa på hur mycket kläder och filtar som helst, bebisar kan inte svettas och blir därför mycket varmare än oss! 
 
 
 
 
Anonym:
Såå fint köket kommer att bli😍😍 vi håller också på att planera vårt kök men inte bestämt vars vi ska köpa ifrån, vilket pris landade ert på?😊
 
Svar: Eller huuur visst kommer det!! Jag tycker att ni absolut ska kolla in epoq, dom gör verkligen så sjukt snygga kök och lägger ner en massa tid på att hitta en lösning! Dom ligger ungefär i samma prisklass som IKEA men med betydligt bättre kvalité! Har ni kännt på ett ikea-kök vet ni vad jag menar haha. Jag frågade precis T vad vårt kök kommer kosta och han sa 100 000;-  men då måste man ju tänka på att vi ska ha häll,fläkt,mikro, inbyggndadsugn samt kyl och frys också!  
 
Anonym:
Åh vad kul med bröllop! Går själv i bröllopsplanering och är nyfiken på hur du tänker kring att bruden lämnas över av sin pappa - en diskussion som går ganska varm nu? Jag vill inte göra det pga gammal symbolik men tycker alla får göra som de vill och älskar att höra andra människors tankar :
 
 
Svar: Jag tyckte detta var så intressant, vilken diskussion?! Har aldrig hört om det och inte heller vad den gamla symboliken säger? Blir så nyfiken! Min syster ska gå in med sin blivande man men jag vill nog att min pappa ska "överlämna" mig, mest för att jag tror att han skulle känna sig stolt över att få vara en del av bröllopet.Är det kanske för att det blir som att man som dotter är en "ägodel" som lämnas över? Jag vill gärna att pappa ska få ha en del i bröllopet på det sättet, han skulle vara så glad när han går ner för altaret <3 Åh jag vill också planera bröllop! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela