moa gullbrand

att känna sig som en liten rädd mus

Publicerad 2016-07-26 13:31:00 i Vardag,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag känner att jag bara måste skriva av mig lite, det känns alltid lite bättre då! 
 
 
 
 
 
 
 
Nu när jag kommit igång med träningen vill jag också berätta lite om den jobbiga biten som jag upplever det just nu. I ungefär 6 månader har jag varit borta från gymmet och nu är det alltså 1 månad sen Lennox föddes. Det konstiga är att jag känner mig i princip lika stark som innan graviditeten, dock har jag ju inte kört mage eller ben än, så vi får väl se hur det känns då. Det är iallafall en fantastisk känsla att orka lika mycket vikter som innan. Men det jobbiga då? Jo den psykiska biten. Det är så enormt ovant att gå in på gymmet och inte känna igen sig själv i spegeln. Att se en kropp som man inte känner sig nöjd med. Innan gick jag alltid i bara sporttop och träningstights och var stolt över mig själv, nu känner jag mig som någon som stryker längs med väggarna.. Och så tittar på jag på alla runt om, på alla dom där som jag brukade vara. Förstår ni hur jag menar? Och ja jag vet att det gått 1 månad sen en förlossning och en graviditet, jag är ju egentligen "tidig" med att komma igång men ändå känns det jobbigt, jobbigare än vad jag trodde att det skulle kännas. Helt plöstligt är jag ju tillbaka där jag började för två år sen?  När det känns såhär är det bara att ta tre djupa andetag och rikta blicken framåt, inte titta på alla andra. Fokusera på att jag gör allt jag kan. 
 
Förhoppningsvis släpper alla dessa känslor snart, vill ju inte känna såhär! Ja jag vet att det här blir superytligt, det får ni stå ut med. Många mammor känner nog igen sig efter en graviditet, att hitta tillbaka till sig själv och allt det där. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Inez

Publicerad 2016-07-26 15:40:25

Hoppas verkligen känslorna släpper snart! Du är vacker precis som du är och 1 månad efter kan inget annat förväntas! :) Kram!

Svar: Åh vad du är gullig, tack för dom fina orden ❤️❤️
moa gullbrand

Postat av: Soso

Publicerad 2016-07-27 07:12:24

Du är stark som ens tar dig till gymmet Moa! Du ska vara stolt över dig själv ❤️ Du har gjort de förut, du kan göra det igen, i know it! Skit i alla andra, de har ingen aning vad du gått igenom och visa dom men framför allt dig själv att du kan ta dig dit du var. Ha det som motivation :) visa alla din transformation, gör en ny resa av det här och du kommer klara det ❤️ Finns här om du behöver stöd, tips eller bara någon o prata med! Älskar dig min Moa ❤️ Du är starkast!

Svar: ÄLSKAR DIG världens finaste peppande soso, finns ingen som du!!❤️❤️❤️❤️❤️
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-07-27 09:50:13

Jag tycker du är grym 💪🏻

Svar: Åh tack fina fina du ❤️❤️
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela