moa gullbrand

Blessed

Publicerad 2016-07-17 11:30:00 i Vardag,

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite mobilpics! Världens sötaste kille (ej partisk) / Kroppen 3 veckor efter förlossningen, jag seeer magmusklerna lite, wihoo! / Alltså hur gulligt att Melinas egentligen supersmå fötter blir gigantiska när dom jämförs med lillebror hihi? / mama och dotter 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Godmorgon! Här sitter jag och dricker kaffe, resten av familjen sover och Lennox somnade nyss efter att ha varit vaken ovanligt länge nu på morgonen. Hans hosta gör att vi har besök av kaskadspyorna deluxe då och då, senast två gånger i soffan och så en gång i sängen imorse, kan säga att jag är glad att vi inte har en ny soffa haha.  Men man blir löljligt glad som mamma när dom där kaskaderna kommer eftersom jag hoppas att det hjälper honom med hostan, och sen får vi ju ta en dusch ihop och det finns inget denna lilla kille älskar så mycket, han är bara såå nöjd då hihi. 
 
Jag är löljligt pigg just nu. Får sova oförskämt bra men jag njuter för vet att det kommer vända, och speciellt när T börjar jobba i Augusti och säkert ännu mer när vi åker på semester nästa vecka och hela familjen ska sova i samma rum haha..Känner mig så lyckligt lottad. Kroppen känns nästan "som vanligt" och det gör mig så glad, bryr mig faktiskt inte om utseendet men just att få känna sig stark och ha energi, ni förstår inte hur mycket jag längtat! Imorgon tänker jag prova på gymmet för första gången, dock självklart inga magövningar eller ben (då magen aktiviteras) utan tänker köra armar, axlar och övre rygg i lugnt tempo mest för att känna på. Och så känner jag mig lycklig lottad över att jag & T är i en sån himla bra period. Det kan verkligen vara kämpigt med en nyfödd och även med semester, det vet nog dom flesta par att när man hänger hela tiden är det lätt att det blir bråk. Och såklart kan vi småtjaffsa lite men oftast börjar vi skratta åt det efter bara en liten stund och vi är som nykära. Det är verkligen fantastiskt att känna så under en period som borde kännas helt kaotisk. Istället kramas vi ofta och smyger iväg och myser när Melina gör något annat och Lennox sover. Verkligen lyx. Och så ser jag fram emot massor att få åka på semester i veckan. Melina längtar såå och frågar när denna "semester" tänker komma haha! Bara få mysa i stugan, äta goda middagar ute och hitta på äventyr för Melina.
 
Dom första dagarna efter förlossningen när jag mådde dåligt ville jag gråta på tanken av att åka iväg med båda barnen men nu känns det bara roligt och spännande. Samma sak med att om några veckor vara helt ensam med barnen, att börja en ny vardag.  Herregud vad jag gråtit över det, hur skulle jag klara det?! Nu känns det inte alls läskigt, det kommer säkert bli en utmaning ibland med samtidigt känns det roligt, vilka äventyr vi ska hitta på bara vi 3 medan T jobbar! 
 
 
 
Ja ni hör, hej och hå vad positiv jag är idag, synd att man inte får känna såhär alltid hihi. Söndag idag och regnet smattrar utanför. Jag ska stoppa in en tvätt och plocka undan och sen ska vi hänga med vänner resten av dagen. Kram! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela