moa gullbrand

hus-inspo

Publicerad 2016-07-10 10:47:45 i Vardag,

 

 

 

 

 

Hej på er mina fina. Jag känner att jag inte riktigt vill ha en bloggpaus, älskar ju att skriva av mig. Men däremot blir det nog inte så tätt mellan inläggen. Just nu är det jobbigt här hemma och jag orkar inte riktigt skriva om det, jag är alldeles för känslig just nu. Istället väljer jag att fokusera på det bra, inte på att Melina vaknade 03.30 utan på att hon sitter här bredvid Lennox och spelar på ipaden och så fort han gnäller till tar hon hans lilla hand i hennes och håller i, hon verkar helt omedveten om att hon gör det men det är så fint så jag dör, vilken kärlek hon ger honom ♥

 

 

 

 

 
 
 
 
När allt känns jobbigt och lite kämpigt älskar jag att begrava mig i husinspiration. Jag vet att det är ett år tills vi flyttar in men det är så enormt roligt att samla på sig inspiration ändå. Igår kikade vi på soffor mest för skojskull och så var vi snabbt förbi Ts jobb och passade på att kika på bänkskiva och luckor. Det lutar åt vitt kök, mässingdetaljer sen en skiva i sandsten som är ljusgrå med vita meleringar i, såå fin! Älskar allt sånt här. 
 
 
 
Nu ska jag be T ta med Melina på en biltur och hoppas att hon somnar för hon behöver verkligen sova, och så tänker jag städa upp och göra fräscht här hemma, vet att jag alltid mår bättre då. Sen vill jag ut på en långpromenad eller åka på något litet äventyr med Melina när hon vaknat. Vet ni vad jag önskar att vi hade nu? En syskonvagn. Vi valde ju en enkelvagn för att Melina sällan åker vagn men ska vi gå på långpromenad måste hon kunna åka. Så ska jag gå med båda barnen får det bli Lennox i bärsele och Melina i vagn, ska testa det idag och se hur det går, håller tummarna för att det funkar bra! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2016-07-10 20:47:22

Ståbräda finns med en liten sittplatta om barnet blir trött. Har använt vår sittbräda så otroligt mycke, den har verkligen varit en räddning!
Kram till dig, jag har haft förlossningsdepression och fick till slut läkemedelsbehandling, sen vände det. Självklart kan det gå över ändå, olika för alla! Men jag kämpade på och försökte vänta ut det, men det blev inte bättre. Så tips att inte vänta Fööör länge med att söka hjälp iaf, oavsett vad den hjälpen innebär för just dig. Det kommer bli bättre, lovar!
OBS är medveten om att jag läser in att det jobbiga handlar om babyblues/förlossningsdepp. Så kanske det inte är förstås, men skrev ändå. 😊 Vad det än är hoppas jag saker känns lättare snart. Nu har jag två barn och mår bra!

Svar: Exakt en sån har vi! Men svårt när 3åringne vill sova bara haha 😅 åh tack för dina fina ord och för att du delar med dig! Du har helt rätt i det du "läser in", och jag tror nog jag ska prata med BVC sköterskan på onsdag och berätta hur jag mår.. Hemskt att må såhär 😥 kram 💕
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela