moa gullbrand

inredningsdrömmar

Publicerad 2016-07-04 12:39:00 i Vårt drömhus 16/17,

 

 

 

 

 

 

Först en fråga: ni som letar inredningsinspo, vart hittar ni bilderna? Vilka sidor är bäst?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ååh vad jag älskar att kolla på inspirationsbilder. Blir verkligen helt pirrig i magen. Att vi ska få inreda vårt hus, helt från grunden, vilken dröm! Det roligaste just nu är helt klart köket, en av Ts kökssäljare kommer sätta sig och rita köket helt efter vårt önskemål och det ska bli så kuuul! T får självklart bestämma vitvarorna haha, är säker på att han väljer snygga saker. På en av bilderna ser ni förresten kaklet vi ska ha i köket, det där vita tegelstensaktiga som är riktigt glossigt, älskar det!

Utöver det ska vi ju bestämma kakel och klinkers också. Att ha kaklade badrum känns som en självklarhet just på grund av hur det höjer värdet på ett hus, och hur mycket snyggare det blir! Att lägga kakel är också sånt man bara gör en gång och därför lönar det sig att lägga lite extra på det från början. Just nu lutar det åt att ha "lilla" badrummet där nere (med enbart dusch) i marmor-kakel, och så en stoor takdusch. Badrummet där uppe kommer nog gå i grått och vitt, men där är vi lite oense hihi. I hallen tror vi grått klinkers och så kommer hela huset ha vitlaserat golv och vitlaserad trapp, det kommer verkligen bli helt fantastiskt!


Imorgon har vi möte med vår hussäljaren för att spika planlösningen så den kan skickas till designern, sen vill jag veta alla steg vi behöver göra för att det ska sättas igång så fort som möjligt, även om vi inte har någon stress tar alla bygglov och annat flera veckor att få iordning. En sak jag är nervös över är "provborrningen" på tomten, om det t.ex skulle gömma sig berg under måste vi betala en sprängning själv, vilket är svindyrt. Men vet inte hur vanligt det är att det gömmer sig berg under skogen bara sådär? Usch den där tanken gör mig så nervös!











.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-04 16:30:24

Hur funkar det på myresjöhus, finns det alternativ på kakel och klinker som ingår och en får betala själv ifall en vill ha annat? Ingår det i er husoffert? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-04 16:30:26

Hur funkar det på myresjöhus, finns det alternativ på kakel och klinker som ingår och en får betala själv ifall en vill ha annat? Ingår det i er husoffert? :)

Svar: Kakel och klinkers ingår i vår husoffert men det är såklart inte världens största urval, så vi kommer lägga några tusenlappar extra på dyrare kakel också!=)
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-07-04 20:41:59

För det mesta har jag en bild i huvudet så letar jag upp det på olika sidor där man kan beställa 😀

Svar: Ja men det är bilderna i huvudet jag vill åt hah 😬😬
moa gullbrand

Postat av: Mikaela

Publicerad 2016-07-05 10:49:03

Weheartit tycker jag är fylld med inspiration! :) sök bara på interiors så kommer det upp en massa kul där!

Svar: Jag har alltid använt we heart it och gillade det förut men nu kommer det bara en massa amerikanska "too much" hem eller typ smp lägenheter känns det som!! 😩😩
moa gullbrand

Postat av: My

Publicerad 2016-07-05 16:28:05

Utan tvekan Pinterest :D

Svar: Men vad söker du på dååå? Ge mig ord haha!!!
moa gullbrand

Postat av: Mikaela

Publicerad 2016-07-06 10:35:14

Håller med om att weheartit kan ha ganska mycket too much-hem med stora gardiner och guld överallt haha! Jag heter Micasa på weheartit och har en jättefin samling med "home inspiration" om du blir sugen att titta ;) kram!

Svar: Åååh ska absolut kolla!!!😍😍💕
moa gullbrand

Postat av: Mikaela

Publicerad 2016-07-06 10:36:21

Och som My skrev- pinterest! Sök bara där på "home inspiration" "interiors" så borde det ploppa upp någon samling som känns lockande! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela