moa gullbrand

Lets do monday

Publicerad 2016-07-04 09:09:32 i Vardag,

Godmorgon måndag!

Hoppas ni sovit gott. Det har jag efter att ha delat upp natten lite bättre. Även om det inte är minsta jobbigt just nu då Lennox sover så bra är det ändå lätt att man faller in i spår där man tar hela natten, speciellt eftersom det är så mysigt att gosa där på natten haha. Men jag inser att om jag ska orka i längden är det bättre om vi tar halva natten var!


Måndag idag och jag ska plocka undan och städa lite, sen ska vi storhandla. Lennox ska få testa en ny ersättningssort, stackars liten har haft så ont i magen i två dagar. Efter det får vi se vad vi hittar på! T ska få börja träna igen efter en veckas paus och han längtar massor märker jag haha, så då blir jag ensam med barnen men det gör inget alls. Det absolut bästa med att inte vara gravid, vet ni vad det är? Att kunna leka med Melina igen. Även om jag fortfarande är lite orörlig är det ingenting mot att vara höggravid och framförallt energinivån. Jag vill att Melina ska få känna sig extra speciell just nu, vill att hon ska få roliga dagar och hitta på saker hon tycker om. Mitt hjärta värker av kärlek till henne, och även om det inte är så nu och jag vet att kärleken räcker till båda är jag livrädd för att hon ska känna sig utanför. Men vi är så noga med att sätta hennes behov först av alla just nu så jag hoppas hoppas att hon inte känner så, visst skulle det märkas då? Med det sagt så är det också en balansgång att inte låta henne bestämma allt eller få göra som hon vill med allt. Jag tror att rutiner fortfarande är extremt viktigt för att hon ska må bra och att allt inte ska bli upp och ner.


Nej nu ska jag gosa lite och vänta på att resten av familjen vaknar. Önskar er en fik måndag! Kram!
















.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela