moa gullbrand

Nu kör vi!

Publicerad 2016-07-03 19:48:00 i Vardag,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag förra sommaren om jag inte minns fel! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6e dagen efter kejsarsnittet idag och äntligen börjar jag känna mig som en människa igen! Jag går fortfarande på värktabletter och är jag igång en hel dag har jag ganska ont men det är verkligen såå mycket bättre. Efter förra förlossningen var jag inte alls medveten om min kropp, min hjärna hade fullt upp med att ta hand om en nyfödd och vara förstagångsmamma men denna gång märker jag förändringarna. Det har som sagt bara gått 6 dagar men jag märker redan hur mycket mindre vätska jag har i kroppen, jag kan se mina fotknölar haha, bara en sån sak! Jag känner mig verkligen toklätt i kroppen trots att det säkert ligger många av dom 16kg:na kvar. Jag tycker att man bara ser och hör hur mammor kommer tillbaka toksnabbt och att magen försvinner direkt men jag vill vara ärligt och säga att jag verkligen har som en tom påse på magen. Första dagarna fick jag verkligen en chock! Men jag känner mig inte orolig över det, för varje dag krymper den där påsen och magen drar ihop sig. Som hjälp använder jag ett stödbälte, och alltså detta stödbälte - världens tips för alla nyförlösta! Det är så enormt skönt att ha något som "håller ihop" magen och magmuskler och jag kan röra mig på ett helt annat sätt, det är verkligen så skönt. Och så känns det verkligen som att kroppen återhämtar sig snabbare med den. 
 
Jag har verkligen ingen stress för att komma i form igen, och det är så skönt att säga så. Men jag saknar min aktiva livsstil och att känna mig hälsosam, att må bra från insidan och ut. Ett kejsarsnitt är ju en operation och jag får ännu inte ens lyfta Melina så träning är utslutet på minst 6 veckor, men det betyder inte att jag inte kan börja leva hälsosammare igen! Under graviditeten har jag ätit allt och saker som jag vet att jag egentligen inte mår såå bra av. 
 
...Så imorgon börjar vi! Kylen ska fyllas med härliga grönsaker och rotfrukter och annat smaskigt och frukostmackan med vitt bröd ska bytas ut mot en skål havregrynsgröt. När magen känns lite bättre tänker jag börja med powerwalks med barnen och sen - om ca 6 veckor tänker jag börja på gymmet igen. Som jag längtar! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-03 20:52:06

Åh, var har du köpt det bältet? 🙄👏🏼

Svar: Googla "cariwell belly binder" sååå skönt!!!!
moa gullbrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-03 21:15:13

Längtar tills hela din förlossningsberättelse om kejsarsnittet kommer! :)

Svar: Håller på att skriva för fullt 💕
moa gullbrand

Postat av: Lisa

Publicerad 2016-07-03 21:32:27

Åh kan du inte skriva ut lite recept på bra och nyttiga måltider. Har sån torka

Svar: Jag kör inga speciella måltider utan typ sallad med fetaost, köttfärssås men istället för spagetti tar jag grönsaker till, kycklingfilé med sötpotatis, bara superenkla saker! Kram
moa gullbrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela