moa gullbrand

number one

Publicerad 2016-07-01 18:36:00 i Shopping,



 
 
 
Vi får massvis med fina presenter och jag ska visa allt senare men detta fick vi innan lillebror kom av min bästa Emelie. En tröja till storasyster med "Princess" och en pyjamas till lillebror med "Prince", alltså jag döör så söta, har alltid velat ha ett sånt här set! Längtar tills det passar på lillebror, storasyster älskar redan sin tröja.
 
 
 
Det var någon som undrade hur det gick med flaskmatning och hur bemötandet var på BB. Flaskmatningen går heelt fantastiskt. Vilken skillnad det är. Det tar ungefär 20 sekunder för oss att göra iordning en flaska med vår vattenkokare som kokar till 40 grader, det är så smidigt. Dock måste vi försöka öka på mer och mer till Lennox, han äter nu ungefär 60ml var 4e timma och BB hemvård ville att vi skulle öka med minst 10ml per dag.  
 
Bemötandet på BB var jag verkligen förvånad över! Det står i min journal att jag inte ville amma så direkt på förlossningen fick jag tabletten som stoppar mjölkproduktionen utan minsta krusiduller och det var så skönt! Väl på BB har läkare och barnmorskor frågat men ingen har någonsin lagt en värdering i mitt beslut och det har varit så skönt. Bara en barnmorska har frågat varför jag inte ville amma efter att jag nämnde att storasyster ammades i 14 månader. Så jag är jättenöjd! Och ingen mjölkproduktion har heller kommit igång utan brösten är som vanligt vilket också är jätteskönt. Jag är väldigt nöjd med vårt beslut, mest just nu för att det betyder att vi kan hjälpas åt på ett annat sätt! Hoppas du fick svar på din fråga, kram ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela