moa gullbrand

Tisdag

Publicerad 2016-07-12 10:23:52 i Vardag,

 
 
 
Godmorgon på er. Förlåt om jag är en liten tråkig blogg, det blir nog bättre när jag landat lite i alla nya rutiner. Idag känner jag mig stark, kanske kanske vänder det lite nu. Det slår mig att förlossningsdepression verkligen inte är något man pratar om, och ändå är det många som upplever det! Varför är det en sån tabu? Är så glad över er som skriver här och delar med er och även på facebook och annat, det värmer så mycket ♥ Även om jag inte har en "riktig" förlossningsdepression än är jag väldigt mån av att inte hamna där, eftersom jag haft ätstörningar när jag var yngre är jag i en stor riskzon. Gud det känns alltid jobbigt att dela med sig av sånt här, men jag vill inte dölja det. 
 
 
 
 
Men som sagt, idag är en bra dag. Vi har kommit in i ett bra "flow" när det kommer till nätter. T tar 22-04, Lennox sover ungefär 3h och äter, sen somnar om. Då får jag sova ostört och sen tar jag över, ger en flaska och sen sover jag och Lennox till 08 ungefär. Idag tänkte vi åka till stranden! Vi tar stranden som bara ligger någon km från vår tomt där huset ska stå, det är ju där vi kommer hänga nästa sommar och där jag hängt varenda sommar sen jag var liten, tänk att få upprepa det med mina barn, vilken lyx! 
 
 
 
 
 
 
 
Bra saker idag: 
 
♦ Vi var på BVC igår, Lennox har gått upp 500g sen BB och väger nu 4500g!
Skönt att allt funkar med ersättningen. 
 
♦ Jag passade även på att väga mig, och på 14 dagar är alla gravidkilon borta! Vad hände? haha. Dock gick jag upp några kgn innan jag var på inskrivningssamtal och såklart är inte vikten det viktigaste. Kroppen känns fortfarande lite som ett överkört djur i formen haha. Vad jag längtar efter att få komma igång och träna igen! 
 
♦ Vi har ändrat om våra planer lite och åker ner tidigare till stugan i Huddik. Där ska vi mysa i några dagar och åka på äventyr och äta god mat. (musslor here I coome!). Sen åker vi ner till Furuvik för att se på djur och åka karuseller och sen åker vi till min älskade Emma i Stockholm! Hur underbart? Där sover vi över några nätter och ska b.la gå på junibacken. Så roligt och jag är säker på att Melina kommer älska det! Och så roligt att få hänga med Emmas två fina döttrar också (Nellie och Melina är jämngamla). Jag ser framemot bilresan med P3 Dokumentär i bilen med mitt hjärta, det är så mysigt. 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag mumsa jordgubbar till frukost! kram ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela