moa gullbrand

Thailand del 2

Publicerad 2016-03-16 18:00:00 i Resa,

 
 
Andra veckan tog vi färjan över till ön Koh Samet som vi hört så mycket om! Här hade vi förbokat ett hotell i två nätter och det var också jättefint men låg på "fel sida" av ön. Men vi trivdes jättebra där dom dagarna vi stannade. 
 
 
En av dagarna gjorde vi något helgalet, vi tog nämligen en speedboat runt och snorklade. Jaa helknäppt med en 3-åring haha men det gick faktiskt toppen. Jag som är livrädd för havet och botten vägrade hoppa i men T fick snorkla och se riktiga korallrev och jag och Melina doppade fötterna från båten och kikade på fiskarna ovanför=) 
 
 
 
 
Min prinsessa ♥ 
 
 
 
Mina allt som sov länge på mornarna haha. 
 
 
Efter två dagar bestämde vi oss för att ta in på ett riktigt lyxhotell precis vid den stora stranden på Koh Samet. Det var dyrt men så värt det, här är utsikten från restuarangen som var fantastisk! 
 
 
Det fanns flera poolområden men detta som vi hade precis utanför oss var defintivt bäst. en fantastisk barnpool (ser ni Melina där bakom alla uppblåsbara djur?! haha!) och så en bar där man kunde beställa både mat/glass/drinkar. Här hade vi det verkligen toppen. Det var några svenska familjer och vi alla klickade direkt och hade hur trevligt som helst. 
 
 
 
Det fanns flera olika matställen på hotellet och en kväll beställde vi
bara roomservice med pizza, såå efterlängtat efter all thaimat kan jag tala om haha. 
 
 
Melina blev alldeles för bortskämd i Thailand..det är en riktig fälla det där! Eftersom hon var i en tillväxtperiod och lite extra grinig och hennes mamma gravid = för mycket hormoner fick hon massor med leksaker. Men jag övertalar mig själv att det inte är någon skada och att det faktiskt var semester. Här hemma får hon inte presenter varje dag utan jag vill att det ska kännas speciellt när det händer. 
 
 
 
T är så duktig och höll igång sin träning även när vi var borta, är med Melina som vikt haha! 
 
 
Frukosten på det här hotellet var ännu bättre. Alltså frukten i Thailand..det smakar så enoormt gott!
Ananasen är det så gigantisk skillnad på jämfört med hemma. mmm! 
 
 
 
Det var del 2 av resan! Bangkok och del 3 får ni senare! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela