moa gullbrand

inte mer ursäkter

Publicerad 2016-09-06 11:21:00 i Vardag,

 
 
 
 
 
nej hörrni nu får det vara nog med mina ursäkter! Jag har inte varit på gymmet på 2 veckor och hittar på ursäkter i mitt huvud om hur jobbigt det är att ta med Lennox, att han kommer vakna etcetc. Gjorde e.x.a.k.t samma sak imorse men sen kände jag bara "nej Moa nu får du ge dig!". Stoppade ner en sovande Lennox i babyskyddet och gissa vad? Han sover fortfarande och jag fick in ett långt pass med axlar/mage! Det var ju inte så svårt? Om han vaknar är det ju bara att ge honom lite mat sen vet jag att han sitter nöjt och tittar på, och det värsta som kan hända? Att jag får åka hem med honom men då har jag ju iallafall varit där. 
 
Behöver ge mig själv en spark i baken och komma tillbaka till mina bra träningsrutiner, vet ju att jag mår så mycket bättre då, och så vill jag faktiskt inte ha allt det här dallrandet överallt..nej jag trivs inte alls såhär! 
 
 
 
 
Så nu lovar jag mig själv några saker: 
 
*Åka till gymmet minst 3 gånger varje vecka, evenutellt ett bonuspass på söndagar också. 
 
*Dricka vatten! Vågar inte ens säga hur lite jag dricker..vissa dagar dricker jag aldrig ens ett glas förutom mina koppar kaffe. Det är INTE bra! Jag känner hur min kropp samlat på sig vätska och det gör den såklart för att kroppen får för mycket salt och för lite vätska. Så minst 500ml vatten innan varje måltid och så några emellan också, måste få bort denna vätska i kroppen och få in att dricka som en rutin. 
 
*Äta gröt varje morgon. Har i princip blivit besatt av riskakor och äter det alldeles för mycket. Även om det såklart inte är onyttigt vet jag att min kropp mår mycket bättre av en riktig portion gröt på morgonen! 
 
 
 
 
Så, där har ni mina mål som jag banne mig tänker hålla, nu är det slutdaltat
med mig själv haha. Har ni några mål? Snälla dela med er, är så roligt att höra! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Moa heter jag, 24årig träningstokig småbarnsmamma. Jag bor i Umeå med min stora kärlek T och vår dotter Melina. Här får du följa med i sjuksköterskestudier, mycket träning, inredning och just nu väntan på syskon i magen!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela